efter kastreringen

cili

Trådstartare
vad ska man tänka på då? för honkatt..
ska ringa och boka tid snart hade jag tänkt, men det vore bra att veta lite vad man ska tänka på efteråt.
om katten ska hållas inne, bära tratt eller så?

Sv: efter kastreringen

vad ska man tänka på då? för honkatt..
ska ringa och boka tid snart hade jag tänkt, men det vore bra att veta lite vad man ska tänka på efteråt.
om katten ska hållas inne, bära tratt eller så?

Jag har precis varit och lämnat iväg min lilla hona.
Det man ska tänka på efteråt är att dom ska hållas inne..
Aldrig behövt använda katt på våra honor men är dom väldigt intresserade och håller på med såret så kan nog tratt va en bra ide..
man ska hålla koll på såret så att det läker fint. inte varar o sånt.

ja det va mina tips. Kanske får några fler när jag hämtar henne men det är sånt jag vet sedan innan och det har alltid läkt jättefint

tack så mycket :)
då ska jag planera in lite när det passar bäst, min moster ska eventuellt ta hand om henne på påsklovet och då har ju kissen inte sin syster med sig som är och slickar på henne hela tiden.

ungefär hur länge ska dom hållas inne?

tack så mycket :)
då ska jag planera in lite när det passar bäst, min moster ska eventuellt ta hand om henne på påsklovet och då har ju kissen inte sin syster med sig som är och slickar på henne hela tiden.

ungefär hur länge ska dom hållas inne?

Nä det är nog bra att hålla dom borta från andra katter så dom inte stimmar och håller på. Min får bo hos mor och far nu efteråt då vi har tre andra katter i hemmet.

Dom ska hållas inne tills stygnen är tagna och det läkt..
Tror stygnen tas efter ca 10 dagar? (inte helt helt säker).
Mina är innekatter men får gå ut ibland med mig men hon kommer få va inne tills stygnen är tagna plus 2-3 dagar till..

Jag tycker det har varit värst dom första fyra fem dagarna.. för då är det nog lite obehagligt för kissen...
Och visst dom har slickat på såren osv o det har inte hänt något men det är bara så att dom inte håller på hela tiden.
Kanske kan man ha tratt på den viss del av dygnet. kanske då man inte e hemma o kan ha lite koll.

jag är ingen vet el likn utan ger bara tips utifrån egna erfarenheter... så du vet =) e ingen expert.men tror nog ja har ganska så rätt ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 892
Senast: Frida.G
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
202
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25