Efter förlossningen, foglossningar.m.m.

Nillizan

Trådstartare
Ni som har haft foglossningar under grav. Kände ni av något av dessa efter förlossningen?
Jag har haft besvär med det så att jag blev heltidssjukskriven och fick gå på kryckor. Har varit symtomfri nu sedan juni. Det är ingen risk att det kommer tillbaks strax efter förlossningen?
Kan det göra ont i fogarna när bäckenet går tillbaka?

Hur länge väntade ni med att börja träna, rida? När började ni jobba? Började ni smått med timmar eller började ni direkt med heltid/deltid?

Sv: Efter förlossningen, foglossningar.m.m.

Jag hade inga som helst känningar av foglossningar under graviditeten, kanske för att min dotter fixerade sig väldigt tidigt. Men jag har haft känningar efteråt.
Första året hade jag ganska ont bara jag satt lite för brett isär med benen, som skräddarställning. Men nu 1 1/2 år senare så känns det nästan inte alls.

Jag hade foglossning som forsvann vid forlossningen typ. Minns inte att jag hade ont efterat, men tog det anda lite lugnt ett par veckor efterat. Jag borjade rida nar Sam var 4 veckor gammal och ungefar samtidigt borjade jag putta runt vagnen i bergen for att fa bort overblivet flask. Har inte kant av dem alls forran jag blev gravid igen.

Om du ammar sa frigors fortfarande relaxin och ligamenten haller sig nagot formjukade, sa ta det lite lugnt, men normal motion som kanns bra ska inte vara nagot problem.

Jag hade lättare foglossning (bara i främre fogen) och den försvann direkt efter förlossningen. Däremot har jag börjat få ont i ryggen ganska ofta, men det beror säkert på att jag bär omkring på Emilia ganska mkt.

jag har haft rejäla foglossningsbesvär alla fyra graviditeterna
Smärtan försvann direkt éfter förlossningarna men instabiliteten har hängt med ganska länge efteråt och efter trean var jag fortfarande trycköm över bakre fogarna drygt 2 år efteråt.
Efter första barnet försökte jag rida ca 2 mån efter förlossningen, men det kändes inte bra alls (instabil i bäckenet) så jag lät bli några månader till.

Jag vart sjukskriven i v.10 pga fogarna men jobbade halvtid ändå, ca 2 månader efter förlossningen när fogarna drog ihop sig var miljoner gånger värre än foglossningarna under graviditeten, och efter de har smärtan aldrig försvunnit utan vart som den var i början av graviditeten hela tiden. Väntar nu barn nr.2 men har faktiskt klarat mig bättre, men jobbar med ett helt annat jobb och har verkligen dragit ner på tempot.
Men att vända sig i sängen t.ex. är ett helvete.

Min bror fyllde nyligen 18 år, min mamma har fortfarande smärtor (började när hon vänta mig 85)

Min dotter är "snart" två år.
Jag har fortfarande problem med fogarna!!
Jag fick inte problem förrän de sista 5 veckorna i graviditeten..
Och har inte heller problem om jag inte aktiverar mig mycket. Nu har jag bla målat hela stallet = Massor med problem med fogarna. Lite problematiskt då jag slåss med övervikt och verkligen vill gå ner nu, fogarna stoppar upp en heldel och har även stoppat upp min ridning.

Jag hade rätt svår foglossning när jag var i sjätte-sjunde månaden, var mestadels soffliggandes då (under min semester). Blev sjuksriven 25% sedan och fick därefter havandeskapspenning godkänt.

Idag har jag inga problem att klara av vardagen, rida är absolut inga problem över huvud taget. Men i viss lägen känner jag av fogen, när jag tar i väldigt mycket eller ska försöka mig på att gympa.

Jag tog det lugnt med ridningen, framförallt för att min egen inte var så säker att rida. Började rida ordentligt fyra månader efter förlossningen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 599
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 135
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar