Efter en veckas vila?

Ajabaja

Trådstartare
Hej!
Åkte iväg på semester i en vecka. Båda mina ponnyer fick då gå på bete dygnet runt under denna vecka. Dvs 8 dagar. Båda var i fin kondis innan.
Finns det en igångsättningsperiod efter en så kort vila? De har ju fått röra på sig hela dygnet om de behövt. Hur försiktigt ska jag vara?

Tacksam för svar!
(hoppas jag la inlägget på rätt forum)
:bump:
 
Sv: Efter en veckas vila?

mitt tips är att rida ut i mkt trav och se hur mkt hästen klarar av...men ta det lugnt i början, det tar väl kanske en vecka innan dom är i samma form som innan!:angel:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 757
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 085
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp