Effekt av för högt intag av mineraler

A

ang

Jag vet faktiskt inte mera än att det är skadligt i vissa fall, t ex selen. Men vad blir effekten och symptomen? Fler av dem som inte är bra att överdosera, och vad händer?

Skulle också bli glad för lästips om mera om detta. Web eller annat.
*tack*

Sv: Effekt av för högt intag av mineraler

Många mineraler kissar ju hästen ut om den får för mycket av, men ett överskott av dessa kan därför leda till att belastningen på njurarna blir hög. Ett obalanserat intag av mineraler kan också göra att hästen har svårt att ta upp alla mineraler den behöver i rätt mängd, de konkurrerar ut varandra så att säga.
Sökte och hittade den här sidan...
http://www.stalljmk.com/hastkunskap/foder6.html

Sv: Effekt av för högt intag av mineraler

*tusen tack* - mycket intressant läsning! Ska fördjupa mig snarast :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 952
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 689
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama