pinky

Trådstartare
Jag är mycket frälst i Effax läderbalsam, och tänkte höra om nån använder några andra av deras produkter. Hööks har ju t.ex. en tvål, och något som de kallar för "Läderkombi", som verkar vara flytande.

Är dessa något att ha? Är väl främst ute efter något att göra rent lädret med. :)

Om tvålen du menar är Ekols lädertvål så har jag använt den i alla år (vilket kanske iofs kanske inte säger så mycket för jag använder den nog alldels för lite...:angel:) men den har då fungerat. Effax läderbalsam hörde jag mycket bra om för några år sedan, och har letat sen dess, men aldrig hittat det :confused:

Jag har också använt Ekols "klassiska" tvål i alla år, men nu ville jag veta om just Effax tvål... :) (I gul burk)

Effax Läderbalsam (brun burk)tycker jag finns överallt, Hööks har den, Börjes har den t.ex. Tycker jag har sett den i diverse affärer hästaffärer också, men ALLA kanske inte har den hemma?

Jag använder alla Effax produkter (såpan, balsamet och kombin)

Läderkombinen är väldigt bra tycker jag.

Är väldigt nöjd med alla deras produkter!

jag använder ekol's vanliga tvål att göra rent med, sen har jag effax i en brun burk som är något form av balsam efteråt. Lädret blir jättefint och smidigt! fast jag använder inte effax efter varje gång, utan bara när man ska va sådär extra lyxig! :love:

jag brukar använda effax i den gula burken. tror det är läderfett eller nått sånnt :smirk:. den fungerar jättebra enda jag kan klaga på är att den luktar jätteilla...

Jaha...snurrig som vanligt :p

Ja men det var konstigt, iundrar om det var något annat jag letade efter, som jag fick tips om här. Kan det ha varit Effax lädercombi? Eller var det inte ens Effax? :confused: :confused:

Nu har jag hittat något klet i en vit burk som luktar väldigt gott så jag funderar på att köpa en burk och använda-bara för att det luktar gott!! :D

Förresten, har ni provat Läder-rent, en liten flaska med rosa flytande smörja i. Kanonbra!!

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
807
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 435
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar