Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trodde det skulle vara full fräs i denna tråden. Ni travnissar sitter för lite vid datorn. Vad tycker ni om beslutet att ens starta Commander Crowe i detta skicket??
Trodde det skulle vara full fräs i denna tråden. Ni travnissar sitter för lite vid datorn. Vad tycker ni om beslutet att ens starta Commander Crowe i detta skicket??
Helt obegripligt att han ens fick starta. En hopphäst hade ju aldrig fått starta om den var halt. Hur kan veterinären okeja detta?!
Helt sant är det inte för man ser en del ofräscha hopphästar också, men om du tänker på Rolf-Göran Bengtsson så var det hans eget beslut att inte starta i OS, all heder åt honom, och det borde tränaren här också gjort.
Instämmer. Jag reagerade också på hur en veterinär kan uttala sig som den aktuella banveterinären gjorde. "Det är en trampskada, den riskerar inte att bli värre. [...] Hästen såg bättre ut i höga tempon". Jag vet inte vad jag hade förväntat mig för förklaring till ett sådant obegripligt och oförsvarbart beslut, men ändå, att en veterinär inte har större kunskap och/eller omdöme... helt otroligt. Och så enormt ledsamt för sporten, loppet och framför allt CC.Vi talar om ett djurskydd det är väl skit samma om det bara var en trampskada om hästen har ont och visar det så pass tydligt?! Det är alltid en risk med att starta en häst som uppvisar smärta och det förändrar ju hans rörelsemönster ändå, fast det inte är "så allvarligt".
Vi i Sverige har ett anseende att hålla fast vid, idag tycker jag faktiskt att det har förbisetts. Jag är glad att speciellt Stig H Johansson som är en sådan inflytelserik röst i svensk travsport reagerade så kraftigt emot att Commander tilläts starta.
Och jag håller med, igen. Delar i övrigt dina känslor och satt nästan och grinade av ilska och bestörtning framför TV4 Play när det meddelades att han skulle få starta.Det spelar ingen roll att "det blir inte värre, tror jag" för hästen hade ont nu. Har hästen ont nu ska den strykas nu.