Edvard Gal

M

mathil

Jag satt och kollade på em i dressyr på Eurosport och fick då se Edvarg Gal rida för första gången och jag blev minst sagt chockad! Han satt ju och dunkade in sporrarna i hästen varje steg den tog, och hans underskänklar fladdrade som jag vet inte vad. Fler som reagerade som jag?

Är absolut ingen stilryttare själv men jag blev illa berörd av att se honom rida kunde knappt kolla! Blev däremot glad över att se Jan Brink rida där har vi en ryttare med stil! :D

Sv: Edvard Gal

Du, jag såg küren från Aachen igår och lade märke till precis samma sak. Han höjde hälarna för att hacka med sporrarna varje steg, vilket gjorde hans skänklar totalt ostadiga. Han rörde mycket på överlivet också. Ingen vacker syn :mad:

Sv: Edvard Gal

Det var längesen jag såg ett helt pogram med han (såg halva på eurosport) men jag håller med! Ucha!

Och ändå så ligger han högt på världsrankingen. Det är trist att en sån ryttare döms upp.
Man kanske ska lyssna på folk som säger att det råder korruption inom dressyrsporten :angel:.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 446
Senast: mackan
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 841
Senast: Exotizc
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 580
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 026
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka