Dailan Kifki
Trådstartare
Sv: Edelbluthaflinger
Nu har jag varit in på Niltons hemsida och läst ordentlingt "Bäste stoägare"
Då har jag en annan sak att rätta oss vänner av ordning emellan.
Där står att ston med ett E efter registreringsnumret har mer än 1,56 % ox. Det är inte sant. Det finns andra anledningar att få ett E bakom reg.numret än ox-andelen. Det finns HELT RENRASIGA HAFLINGER med 0 % ox som har E bakom numret. Ett exempel. Jag sålde mitt TYROLER-100 %-renrasiga sto Calzone till en person som nu betäcker henne med sin helt renavlade, avelsvärderade men inte godkände hingst och de avkommorna får E bakom sina nummer.
Tyvärr anger inte SHF längre på sin hemsida andelen ox på avelshingstarna, inte heller gör hingstägarna det på sina hemsidor.
Hej!!
Ville bara rätta lite...På Niltons hemsida står ox andelen angiven,
under rubriken Bäste Stoägare.
mvh // Nennan vän av ordning
Nu har jag varit in på Niltons hemsida och läst ordentlingt "Bäste stoägare"
Då har jag en annan sak att rätta oss vänner av ordning emellan.
Där står att ston med ett E efter registreringsnumret har mer än 1,56 % ox. Det är inte sant. Det finns andra anledningar att få ett E bakom reg.numret än ox-andelen. Det finns HELT RENRASIGA HAFLINGER med 0 % ox som har E bakom numret. Ett exempel. Jag sålde mitt TYROLER-100 %-renrasiga sto Calzone till en person som nu betäcker henne med sin helt renavlade, avelsvärderade men inte godkände hingst och de avkommorna får E bakom sina nummer.