Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det någon som använder sig av Edel? Har just "hittat" det fodret, är mycket billigare än Kraffts sortiment som jag fodrar med nu.
Hur pass skiljer sig Tex. Groov 125 mot deras Edel Avel?
Hm, undra om det var Edel jag köpte idag.. Något på E var det iallafall..
Det är en vit säck med mörkblå text, är det Edel?
Fast jag köpte inte färdigfoder, utan jag köpte kornkross samt havrekross och tänker köra på det, det skilje ju en hel del i pris. Framtiden får väl utvisa om det är bra eller inte
Vi har upptäckt Derby Foder, mycket bättre pris än de etablerade sorterna, och ändå producerat av en firma i Tyskland med 40 år på nacken.
Prisexempel som jag har hört är Standard pellets är typ 20 kr mindre än för Mustang, Hippo etc.
Det innehåller litet olika saker.
Edel Avel innehåller tyvärr soja, om man har åsikter om att fodra hästar med det.
Medan Krafft Groov är lusernbaserad.
Båda är dock utmärkta foder för hästarna.
Personligen så skulle jag byta ut Krafft Groov mot lusern kombinerat med något koncentrat om jag jagar priset.
Hej!
Vart får man tag på deras foder.
De hade någon återförsäljare lista som men den listan har jag betat av.
Jag behöver ha en säck Edel Hippo Avel snarast.
Intresserad av återförsäljare från Gbg upp till Uddevalla om det skulle behövas.
tacksam för snabbt svar
Har fodrat min gubbe med Edel Häst, Edel Avel och Edel Müsli.
E Müsli smakar skit tycker han.
E Häst är för proteinlågt.
E Avel är bra, protein 135.
E Lusern smakar skit, blir en äcklig gröt tycker min gubbe. Men ligger billigare i pris än K Lusern mm.
Jag köper Edels lucern till mina hästar, de uppskattar det. Dock så sväller det och blir som Lyrik säger "grötigt" väldigt snabbt, så om man har hästar som inte gillar det så är Edel inte ett bra alternativ. Edels pellets ("Häst" är det nog ja, det motsvarar väl Kraffts Groov har jag förstått) har jag ingen personlig erfarenhet av, men en mkt god vän har det fodret till sin kräsmagade häst och både häst och mattes plånbok är nöjda
E Häst motsvarar ungefär K Grund, inte Groov.
E Avel är som Groov125, fast med mer protein i, 135.
E Lusern är mer protein i än K Lusern.
Edel-pelletsen är mindre än de flesta pelletsar, som kanin-pellets. Men hårda.
Är inte alls säker att Edel Avel "är samma" som Krafft Groov. Allting är ju inte bara siffror, VAD innehåller fodret? Hittar ingen råvarudeklaration på Edels hemsida.
Jag vet att Groov innehåller både lusern och potatisprotein (massor av lysin) så om Edel har soja i sin produkt så är det jättestor skillnad.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Gravid - 1år Jag har fött två barn vaginalt, båda förlossningarna var okomplicerade även om den första innehöll vissa kritiska moment som aldrig blev...
Hundavel & Ras Det kan vara klokt ibland att ha ögonen på flera kullar samtidigt. Just för att det inte finns några garantier. Själv tog jag en valp...
Hästhantering Instämmer! Och lika viktigt för en som min som inte "vågar" ta paus. Han har mycket sällan blivit för "på" men när han blev bekväm med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.