ECT åt häst? ;)

S

Suuz

Min 3-åring skulle bestämma över mig idag men tji fick hon! Hon sparkade bakut rätt in i elstängslet och fick sig en stöt. På köpet fick jag världens snällaste häst som har en otrolig respekt för staketet!

Elterapi för unghästar nästa trend i hästvärlden? :rofl:

Fotnot: hästen är väldigt snäll men i och med brunst kan små :devil: horn växa ut... då påminner jag henne att jag har MINST lika många hormoner och det fungerar men nu gjorde elstängslet jobbet åt mig (om jag får låta så taskig!)
 
Sv: ECT åt häst? ;)

Kanon!
Jag red en häst en gång som var väldigt istadig och jag kom inte tillrätta med problemet så en dag när jag red och hon som vanligt började backa när hon inte vill gå dit jag ville så råkade hon backa in i ett elstängsel, och sen var hon botad. Aldrig mer att hon backade när man red. Halleluja mer el åt folket :bow:
 
Sv: ECT åt häst? ;)

Det är ju perfekt! Hästen kan inte "skylla" på mig för att det gjorde ont + de gör ALDRIG om det! 2 flugor i en smäll =)
 
Sv: ECT åt häst? ;)

Hände mig med... Just då kändes det inte så kul, för det kunde ju ha hänt nåt när hon hoppade framåt. Men i efterhand så var det kanske bra, nu kan jag rida den vägen utan att hon börjar backa och krångla. (Hon ville inte gå där för att det fanns vattenpölar.) Känns dock lite fel att det var så det gick till, nu litar hon ju på att jag får henne säkert genom vattenpölarna för att hon "måste", inte för att jag är pålitlig egentligen i hennes ögon.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 891
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 809
Senast: BobberiBoo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Magiana
·
Islandshäst Hej! Nu har jag ett problem som jag skulle behöva få hjälp med. Jag har en 3 åring som jag håller på att träna markarbete med henne...
Svar
4
· Visningar
1 858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp