det går, bra. Är det andra sorts easyboots då Ir är broddarna såna som man kan skruva på/av?

På Easyboots så må man lage (borre) hull i sålen på bootsene og skru brodder inn. Det går å ta de av igjen, men da blir hullet der, jeg fylte silikon i hullene. De bruker å ha tre brodder i, men jeg syns det er best med fire. Du kan lese mer om Easyboots her http://www.tofshesteutstyr.no/HW0304EB.htm

Håper det går bra at jeg skriver på norsk ;)

Sv: Easyboots

jag har inga easyboots, men funderar på att köpa, dom är så dyra bara. Ingen som vet vart det går att köpa liknande boots?

Easyboots är väl inte så dyra?? De flesta andra boots är mycket dyrare.

Sweet skrev:
Easyboots är väl inte så dyra?? De flesta andra boots är mycket dyrare.

tänkte samma sak .. de är inte så dyra men frågan är om de är bara skit eller om de är bra... om de är skit köper man ju hälre bättre och dyrare man vill ju att det ska fungera

Easy bootsen är så vitt jag vet de billigaste som finns på marknaden. Jag har använt mina i någon månad nu, de är enkla att ta av och på och jag har inte tappat någon ännu. Jag har dock inte provat att brodda dem ännu.

Hur pass rätt måste storleken vara? Kan man göra de mindre/större?

Tänkte skaffa en som reservhjul vid glappande skor osv men vill ha en som funkar både för framskor och bakskor.

Räcker det att ha en då?

Nån som vet leveranstid också?

Jag gillar inte riktigt sättet som easybootsen sitter fast på, de har metallpiggar som hakar fast i hovväggen. Borde slita en del om man ska använda dom regelbundet vid ridning.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Shixle
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
724
Senast: fio
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
293
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 137
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka