Earl Grey Cream i påse

Silver Girl

Trådstartare
Ny kaffeautomat på jobbet så de har plockat bort de allmänna mjölkpaketen. Jag dricker te och vill till de teer jobbet erbjuder ha mjölk. Så jag tänkte börja ta med egna påsar och mitt favoritte som inte kräver mjölk är Earl Grey Cream. Men jag hittar det bara i lösvikt. Någon som vet något ställe som säljer i påsar?
 
Det finns engångstepåsar, alltså som kaffefilter fast tepåse. Kan det vara alternativ att fylla sådana hemma och lägga i en matlåda eller liknande? Då kan man spilla löste hemma och ha sig, för att slippa det på jobbet. Sedan tar man bara sin påse, använder och slänger.
Kanske inte svaret du sökte men ett alternativ :)
 
Det finns engångstepåsar, alltså som kaffefilter fast tepåse. Kan det vara alternativ att fylla sådana hemma och lägga i en matlåda eller liknande? Då kan man spilla löste hemma och ha sig, för att slippa det på jobbet. Sedan tar man bara sin påse, använder och slänger.
Kanske inte svaret du sökte men ett alternativ :)
Var såna jag menade.
 
Påminn den som beställer mjölken att ni te- dricker ff behöver ha den? Kolla även med personen om det kanske går att testa ngn ytterligare te-sort eller byta ngn som är mindre poppis?

Är den som beställer kaffe-drickare så kanske denne behöver lite hjälp med vad en beställning ska innehålla för att passa även er te-människor?
 
Jag gor mina egna te-pasar da jag bara anvander los-te fran Sverige och tyckte te-kula var krangligt pa jobbet. Har anvant T-Sac pasar i aratal, latt att bestalla pa natet men har aven hittat dem i valsorterade te-affarer hemma i Sverige. T-sac pasarna finns i olika storlekar men nr 1 ar bast for kopp. Bara att forsegla med strykjarn pa mellan varme.
Hoppas det hjalper
 
Påminn den som beställer mjölken att ni te- dricker ff behöver ha den? Kolla även med personen om det kanske går att testa ngn ytterligare te-sort eller byta ngn som är mindre poppis?

Är den som beställer kaffe-drickare så kanske denne behöver lite hjälp med vad en beställning ska innehålla för att passa även er te-människor?
Beslutet kring mjölk är centralt ifrån, så det kan vi inte påverka. De flesta köper helt enkelt ett eget mjölkpaket men jag dricker inte te på jobbet varje dag så de hinner gå ut för mig, även 3 dl.
Och jag vet inget påste jag gillar utan mjölk så jag har inget att föreslå.
 
Ok. Såg att det fanns påsar man fyller själv. Själv använder jag cilias pappersfilter.

Det finns engångstepåsar, alltså som kaffefilter fast tepåse. Kan det vara alternativ att fylla sådana hemma och lägga i en matlåda eller liknande? Då kan man spilla löste hemma och ha sig, för att slippa det på jobbet. Sedan tar man bara sin påse, använder och slänger.
Kanske inte svaret du sökte men ett alternativ :)

Jag gor mina egna te-pasar da jag bara anvander los-te fran Sverige och tyckte te-kula var krangligt pa jobbet. Har anvant T-Sac pasar i aratal, latt att bestalla pa natet men har aven hittat dem i valsorterade te-affarer hemma i Sverige. T-sac pasarna finns i olika storlekar men nr 1 ar bast for kopp. Bara att forsegla med strykjarn pa mellan varme.
Hoppas det hjalper
Det kanske ändå får bli sådana, men definitivt inte om de kräver strykjärn. Jag stryker ju knappt kläder så plocka fram för att fixa tepåsar gör jag inte. Men det måste väl finnas andra varianter. Får googla vid tillfälle.
 
Jag gor mina egna te-pasar da jag bara anvander los-te fran Sverige och tyckte te-kula var krangligt pa jobbet. Har anvant T-Sac pasar i aratal, latt att bestalla pa natet men har aven hittat dem i valsorterade te-affarer hemma i Sverige. T-sac pasarna finns i olika storlekar men nr 1 ar bast for kopp. Bara att forsegla med strykjarn pa mellan varme.
Hoppas det hjalper
Strykjärn?! Har aldrig strykt mina tepåsar! Det räcker att vika dem.

I övrigt håller jag med om t-sac de är grymt bra, jag gillar däremot att de är lite större även till kopp så köper ibland storlek 3. Har inte provat 2 då det inte funnits där jag köper, men misstänker att det skulle vara en perfekt storlek till mig. :D
 
Det kanske ändå får bli sådana, men definitivt inte om de kräver strykjärn. Jag stryker ju knappt kläder så plocka fram för att fixa tepåsar gör jag inte. Men det måste väl finnas andra varianter. Får googla vid tillfälle.
Jag har i papper, rena ingångs, de stryks ej :)
 
1724859756390.png

Dessa har jag. Löste i burk och fyller påsarna med tet. Enkelt och smidigt och jag kan välja själv smak.
 
Beslutet kring mjölk är centralt ifrån, så det kan vi inte påverka. De flesta köper helt enkelt ett eget mjölkpaket men jag dricker inte te på jobbet varje dag så de hinner gå ut för mig, även 3 dl.
Och jag vet inget påste jag gillar utan mjölk så jag har inget att föreslå.
Titta på den laktosfria 3 dl mjölken, de har mycket längre hållbarhet. Kanske den kan fungera?
 
Det är ingen annan kollega som dricker te (eller kaffe) och vill tillsätta riktig mjölk i sin dryck? Hos oss har vi både det där vita som kaffeautomaten kallar mjölk och mjölk i småtetror. En del vill ha den riktiga mjölken istället för det vita som inte riktigt är mjölk.

Om ni är flera kan ni gå ihop och köpa mjölk som hinner drickas upp innan den blir dålig.
 
Det är ingen annan kollega som dricker te (eller kaffe) och vill tillsätta riktig mjölk i sin dryck? Hos oss har vi både det där vita som kaffeautomaten kallar mjölk och mjölk i småtetror. En del vill ha den riktiga mjölken istället för det vita som inte riktigt är mjölk.

Om ni är flera kan ni gå ihop och köpa mjölk som hinner drickas upp innan den blir dålig.
Ingen av mina närmaste kollegor, tyvärr. Får kanske kolla på tetrapaken även om jag inte gillar dem då jag helt enkelt sällan lyckas öppna utan att det skvätter...
 
Vi har löst det genom att dela på mjölken vi som gillar att skvätta i mjölk i våra drycker. Det går till så att någon köper en mjölk sen när den tar slut köper någon annan en mjölk och så fortsätter det så. "Ingen mäter eller väger". Det finns något liknande upplägg för kaffe där folk köper kaffepaket och stoppar in i ett skåp och så bryggs det och alla dricker, men där har de någon lista där de skriver upp hur många paket som dricks. Vi kör på lite lösare administration.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 284
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 311
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
749
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 311
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp