E-vitamin 2,5 IE/g ?

Sv: E-vitamin 2,5 IE/g ?

Med reservation för att klockan är mycket och för att jag inte brukar vara så bra på att fatta saker så tror jag att det finns olika "typer" av e-vitamin, dvs. det finns olika ämnen som alla kallas för e-vitamin. De olika ämnena är olika effektiva. Gram är ju ett mått på vikt medan IE är ett mått på hur mycket effektivitet det är. 1 gram av en sorts e-vitamin är inte alltid samma mängd IE som 1 gram av ett annat...

Det här är E-vitamin som består av tokoferol och tokotriendoler (tror jag det hette). För min del så är det ganska så meningslöst att ange i IE då det säger mig ingenting om hur mycket eller lite det är.

Mvh

Tora

Tack för den suvärena länken!
Misstänker att det är frågan om naturlig E-vitamin då det rörde sig om vetegroddsolja.

På burken så stod det att det fanns 2,5 IE men det kan ju inte vara speciellt mycket då 1 mg = 1,36 IE. Det borde bli då ca 2 g. Tex i kraffts multivitamin så är det tillsatt 23g/ml. Nu räknar jag att en ml är ungefär lika mycket som g. Har jag fattat detta helt fel?

Mvh

Tora

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Karoliten
·
Hundhälsa Såg ett torrfoder som ska ha 75% kötthalt och även spannmålsfritt. Fodret heter Applaws. Är det någon som testat det fodret här? Hur...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: nilie
·
Hästvård Jag har igen igen försökt att lägga en förnuftig foderplan till min häst... Blir tokig!!! Han behöver extra protein men inte energi. Men...
2
Svar
20
· Visningar
3 014
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar