Fritidsryttare
Trådstartare
Jag har ett 12-årigt halvblodssto som troligen inte kommer hålla för ridning och jag funderar nu på att ta ett föl på henne då hon rör sig bra och har ett fantastiskt psyke som jag gärna vill föra vidare. Hon är inte stambokförd men är efter Nactus, mamman är stambokförd och efter Stanford.
Ifall jag tar föl på henne så kommer jag högst troligtvis vilja behålla fölet för egen användning längre fram, men jag kommer (troligtvis) inte avla på henne i någon större utsträckning än så.
Det jag undrar är om hennes stam är intressant/bra ur avelssynpunkt och vilken typ av hingst som skulle kunna passa? Kan slänga in en bild för att ni ska se hur hon ser ut, hon är av den äldre och grövre modellen men med ett ädelt huvud.
(Den sista bilden togs när hon precis hade kommit i april)
Ifall jag tar föl på henne så kommer jag högst troligtvis vilja behålla fölet för egen användning längre fram, men jag kommer (troligtvis) inte avla på henne i någon större utsträckning än så.
Det jag undrar är om hennes stam är intressant/bra ur avelssynpunkt och vilken typ av hingst som skulle kunna passa? Kan slänga in en bild för att ni ska se hur hon ser ut, hon är av den äldre och grövre modellen men med ett ädelt huvud.
(Den sista bilden togs när hon precis hade kommit i april)