E-körkort! Pris?

Martina_m

Trådstartare
Efter att ha läst transporttrådar, så undrar jag vad E-körkort kostar egentligen.

Vad betalade ni för ert e-körkort?
Nämn gärna vad som kostade och hur mkt.

Sv: E-körkort! Pris?

Minimum att betala för BE-kortet är 1440 kr, då ingår bara alla avgifter såsom körkortstillstånd, teori, uppkörning och körkort.

Inga böcker, lektioner eller hyra av bil & släp ingår i den kostnaden.

Jag gjorde det i somras, så siffrorna är färska. Allt går att hitta på Vägverkets hemsida om du vill se vad varje del kostar.

2003 betalade jag ca 850:- Jag hade då redan lämp eftersom jag tog B-kortet strax innan. Jag betalade alltså endast för uppskrivning och uppkörning. Tog inga lektioner, hade eget ekipage på uppkörningen samt lånade det extra teorihäftet av en vän.

Jag går en studiecirkel via min ridklubb. Kostnaden kommer nog att stanna på 2500 kr inkl allt. Men då håller vi med bil och släp själva.

Ca 2500kr totalt inkl dubbellektion på bilskola. Klarade uppkörningen på första försöket som privatist i förra årets snöstorm 1 nov. Så imorgon har jag haft det ett år :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka