Dyrt eller billigt stall?

lovehorses

Trådstartare
Är detta ett dyrt eller billigt stall?
Vad anser ni om detta, verkar det ett bra stall?

Hyran ligger på 150 euro (mellan 1500 - 2000 kronor, osäker på vad det blir. Då ingår:
Mat, ensilage, betfor och något bland foder som har allt i ett kommer ej ihåg namnet på det.
Man hjälps åt med in och utsläpp, bestämmer vilka dagar man tar dem.
Man hjälps åt med mockningen.

Vatten tar man från en brun, man bär i hinkar.
Det är ett kallstall, sadelkammaren är uppvärmd. Boxarna är stora, enkla men fungerar. det finns många hagar med olika terräng. många ridvägar. det finns en åker som man har som ridabana, ej upplyst. Hästarna får vara ute så mycket som möjligt.
Det är bara 4 boxar så det är ett lugnt stall.
JAg tycker det är bra men skulle vilja höra eran åsikt också. Kanske svårt när ni inte har sett det men hoppas ni kan få en bild av det så här iallafall.

Sv: Dyrt eller billigt stall?

Vart ligger det i förhållande till där du bor? Rese kostnader tillkommer ju oxå?

Finns det ridmöjligheter? Ridbana? Ridhus? Tränare? Det beror ju självklart vad man själv behöver och använder men det är en aspekt.

Attdet har varit så många som varit in på min tråd men bar två som svarat. :(

Jag kan gå till stallet. ca 1 km dit. det finns en liten åker som man kan ha som ridbana annars finns det inge ridhus i närheten vad jag vet. Ingen tränare heller om man inte far till någon tränare. Men jag är mera en skogsmulle som ibland tränar och då kan man ju ta dit någon.

Jag tycker det låter som ett bra pris och sen har du närma till stallet också !

Det jobbigaste är ju när det blir mörkt ute. Då ser man ju inte var man rider.

Annars verkar det som ett bra pris.

Ja men då låter det bra tycker jag. Det handlar ju om vad man vill få ut, är man en typ som rider ut och njuter av naturen känns det ju dumt och stå på stor dyr anläggning :smirk:

billigt ju!
men jobbigt att bära vatten...

För guds skull, ta inte ett stall som man måste bära vatten till!!
Där jag står just nu (flyttar snaaart gött!) måste vi bära vatten, det är grymt tungt och jobbigt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033
Anläggning Hej hej. Jag har ett litet stall på 5 boxplatser som är godkända upp till 148 cm. Vi har möjlighet att värma upp sadelkammaren. Inget...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 902
Senast: Hannah199
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 673
Senast: svea
·
Hästmänniskan Hej där! Detta gäller inte mig utan hjälper en vän :) "Jag hyr ett helt stall, det finns fyra boxar och jag har två hästar, stallet...
Svar
5
· Visningar
4 793
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama