Rider
Trådstartare
Sv: Dyra kurser / Prisskillnader
Jag tränar inte överhuvudtaget faktiskt och har inte gjort på flera år
Men med facit i hand så här i efterhand så skulle jag inte åka en meter och inte betala ens 100kronor för väldigt många tränare som jag har ridit för.
Annars för en del andra kan jag betala en väldigt massa pengar och åka väldigt väldigt långt.
Numer skulle det nog handla om något specifikt problem som skall lösas för att få mig att betala för en tränare eller åka till en tränare. Jag har helt enkelt inte råd och så länge hästen utvecklas åt rätt håll så är jag nöjd med det, på den nivån jag befinner mig är inte behovet så jättestort just nu känner jag.
Som fotfolk nja jag skulle isåfall hellre vilja åka tillsammans med andra som ett sällskap då skulle jag kunna åka ganska långt tex en helg , titta på träningar, äta god mat, dricka gott vin och ha en helhelg. Men bara över en dag nja då får det vara i närheten.
1. Får ni åka långt till era kurser?
Där jag stod förut, fick jag gå 200 meter... respektive åka 1.5-2 mil en gång. Nu senast som fotfolk var det ungefär 1.2 mil...
2. Har ni långväga tränare ?
Som sagt, joo...
3. Hur långt är ni beredda att åka till en kurs?
Som fotfolk kan jag åka i stort sett över hela Sverige, då jag har en säng i varje stad tack vare stort kontaktnät via Internet. Men om jag ska ta tant häst med mig, så vill jag nog hålla mig inom en 5 milsgräns, eftersom jag då kör själv och ensam.
Rider, vad svarar du själv på dina frågor? Även om du inte rider/eller om du gör det... AR? Och vad får du/är du beredd att, betala.
Det kan ju vara intressant med en jämförelse, för att kanske dra igång en större snöboll än den du o jag har haft... .
Mvh
IngelaH
Jag tränar inte överhuvudtaget faktiskt och har inte gjort på flera år
Men med facit i hand så här i efterhand så skulle jag inte åka en meter och inte betala ens 100kronor för väldigt många tränare som jag har ridit för.
Annars för en del andra kan jag betala en väldigt massa pengar och åka väldigt väldigt långt.
Numer skulle det nog handla om något specifikt problem som skall lösas för att få mig att betala för en tränare eller åka till en tränare. Jag har helt enkelt inte råd och så länge hästen utvecklas åt rätt håll så är jag nöjd med det, på den nivån jag befinner mig är inte behovet så jättestort just nu känner jag.
Som fotfolk nja jag skulle isåfall hellre vilja åka tillsammans med andra som ett sällskap då skulle jag kunna åka ganska långt tex en helg , titta på träningar, äta god mat, dricka gott vin och ha en helhelg. Men bara över en dag nja då får det vara i närheten.