Sv: Dyra glasögon
Diskmedel eller fönsterputs är ju framställt för att användas på glas då, så jag tror ju inte att det är någon fara. Däremot är den mängd diskmedel eller tvål man använder till den lilla yta glas man putsar med kanske lite för lite vatten, kanske inte optimal och därför får man inte någon optimal rengöring och därför hinna. Många använder papper för att torka av sina glas med, och DET om något är en rep-faktor. Likaså som du säger, att använda tröjan, då har man garanterat mikrorepor i glaset.
Summa kardemumma - hantering är A & O, oavsett vad man betalat för bågarna.
Jag tycker att sprayen är mycket effektivare än allt annat. Jag har fått lära ig att man inte får putsa med diskmedel eller fönsterputs för det är inte bra för glasen. På mina blir det också en hinna då, men med deras spray blir det skitbra ihop med en mirakelduk (jag har tappat ordet, men ni vet en sån där...micro... fan kommer inte på) så numera använder jag bara det. Att använda bara duken gör ju också underverk jämfört med tröjan tex.
Diskmedel eller fönsterputs är ju framställt för att användas på glas då, så jag tror ju inte att det är någon fara. Däremot är den mängd diskmedel eller tvål man använder till den lilla yta glas man putsar med kanske lite för lite vatten, kanske inte optimal och därför får man inte någon optimal rengöring och därför hinna. Många använder papper för att torka av sina glas med, och DET om något är en rep-faktor. Likaså som du säger, att använda tröjan, då har man garanterat mikrorepor i glaset.
Summa kardemumma - hantering är A & O, oavsett vad man betalat för bågarna.