Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men - kunde du prova glas? I nån slumpmässigt vald styrka då, antar jag? Men smart idé för att kunna jämföra...
Ja, jag vet verkligen inte. När jag köpte mitt förra par glasögon hade de billiga optikeralternativen just börjat dyka upp och jag var skeptisk. Inte kunde väl glasögon kosta så lite? Det fick bli min gamla vanliga optiker och priset(med de billigaste bågarna i butiken) landade på strax över 8000. Bågarna gav tyvärr med sig efter två år och efter ett tag av limmande insåg jag att det var dags för nya. Eftersom jag egentligen inte hade råd med ett par glasögon just då gick jag till en av de billiga kedjorna för att se om de låga priserna verkligen gällde för de specialslipade glas jag behövde eller om det skulle tillkomma en massa kostnader. Mina nya glasögon kostade 999kr och har funkat hur bra som helst under de två år jag haft dem.
Oops. Nu har jag två gånger svarat just det du inte ville höra. Sorry!
Jag har ett billigt par. De är ju inte direkt tåliga. De bli smutsiga genast, är svåra att putsa, får repor, speglar ljus o.s.v.
Men de är snygga
Så man får vad man betalar för.
honung: i det här jävla landet heter det faktiskt.
Precis. Nu är du kränkt på rätt sätt
Hos vissa nätoptiker kan man ibland välja kvalité på glasen, kanske dina vänner med negativa erfarenheter har valt en sämre standard på glasen? Det måste iallafall vara en generell fråga med subjektivt svar eftersom det finns ett oerhört stort utbud av glas och bågar och till syvende och sist så påverkar individuell hanterering allt.
Jag tycker att när jag tvättar med tvål och vatten att det blir en hinna på rutan (jag har hårt vatten hemma iaf, med kalkdimma som följd), medan sprayen gör effektivare rent även i bågens kant. Sprayen är dessutom antistatisk vilket gör att glasen håller sig rena längre än om man bara putsar av med vatten och diskmedel, tvål eller fönsterputs som är vanligt att folk använder.