L
lbb
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.
Så har vi då äntligen fått ett svar, blunda för verkligeheten låt allt som det är och hoppas att problemet löser sig av skig självt...må de?
1. Ingen (utom du då med din berömda kristallkula) vet med säkerhet hur något utfall blir. Hur många förslag som än ges så kan ingen veta vad utfallet blir.Ja jag ä'r ingen expert i ämnet, men som du läste så finns expertuttalande om att den illegala vargjakten ökar kraftigt så?..
2. Ditt alternativ är uselt då det är en mikroskopisk chans att att resultatet blir den livskraftiga vargstam som jag önskar och som Sverige beslutat om. Ditt förslag bygger på att hålla nere den under till en för mig önskvärd nivå och är däremd inte godtagbart över huvudtaget. Du är välkommen med ett förslag som åtminstone siktar mot att få den beslutade nivån på vargbeståndet.Då det liggande förslaget bäddar för en ökning av tjyvjakten är jag emot det, hellre väljer jag då det gamla alternativet och en reglerad jakt med ett brett tryck mot tjyvjakten, inte bara ifrån kramarnas sida..
3. Det finns inga som helst garantier att tjuvjakten blir på en lägre nivå när man tillåter jakt, om nu inte alla vargar dödas då upphör givetivs den olovliga jakten.Bara det faktum att dagens model ökar tjyvjakten jämfört med den tidigare..
4. Jag förbehåller mig rätten att inte framföra något annat alternativ än att hålla den linje som görs nu, att förbjuda jakt tills vargstammen är på rimlig nivå och försöka stävja tjuvjakten. Det finns liksom inte så mycket val här. Det handlar om att tillåta eller inte tillåta jakt. Du verkar inte acceptera det som alternativ och då får du väl hålla på och fortsätta tjata tills du dör, jag antar det är det enda som kan stoppa dig.
Så har vi då äntligen fått ett svar, blunda för verkligeheten låt allt som det är och hoppas att problemet löser sig av skig självt...må de?