Dyr utrustning- "vågar" man ha det i stallet?

Sv: Dyr utrustning- "vågar" man ha det i stallet?

Har själv en FB-sadel (+ en massa andra halvdyra grejer) och visst tänker man på ev inbrott, men samtidigt kan man ju inte jämt gå och tänka på det. Tycker inte man ska behöva strunta i en kvalitetssadel (eller vad det nu är) för att den KAN bli stulen. Alla kan få inbrott, allt kan bli stulet.

Du kan väl ha ett lås på dörren till sadelkammaren, mer än så tkr jag inte du ska behöva. Sadellås är bara löjliga. Se till att försäkra din sadel, jag har för mig att den kan ingå i hemförsäkringen, så kolla den.

Jag är nog mer noga att alltid ha sadeln inlåst när jag ex är på ridskolan o rider, eller på tävlingar, än att ha den inlåst hemma jämt.

larm på sadelkammaren?

vi har såndär låsgrejj med knappkod som man trycker, inbyggt i själva handtaget. Som butiker brukar ha (bra förklaraing va! ) ;)

koden byts lite då och då genom sms från hon som ansvarar för anläggningen.

Jag hade gärna köpt mig ett sadelskåp men vi har ont om plats också. :(

Vi har två nycklar.En som jag har (som hyr stallet) och en ligger gömd i stallet.Fast vi byter "gömställe" så fort någon flyttar.

Åh! Sån hade jag också velat ha.Men det kostar väl en hel del..? :crazy:

Där jag står nu: ALDRIG !!!
Dit vi ska flytta: Absolut!

Kommer införskaffa nya dyrare täcken, skydd och andra prylar, de förvarar jag hemma tills vi flyttar.

Okej..är ditt nuvarande stall i ödemarken nu också eller? :p

Nej, inte direkt, litegrann kanske, men det är hyreshus runt om kring och de som bor där är inte så hederliga allihopa :cool: En del hör till Hells Angeles, eller så kanske den har flyttat jag vet inte :p

domino skrev:
En följdfråga bara :o ;)

Ni som har låsta sadelkammare, har alla inhyrningar varsinna nycklar till den?

Vi i vårat stall har 1 enda nyckel + en i reserv..

vi hade så att vi gömde nyckeln på ett ställe i mitt stall;)

när vi hade ny sadel hade vi sadellås och låst sadelkammare.. orkade inte hålla på att släpa hem efter varje stallbesök.. men de är ju upp till var och en hur man vill göra :D

Aha..låter inte kul..men nu är jag ju nyfiken..berätta om ditt nya stall! :bump:

Hm, det är mycket finare och har ridhus :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 804
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 645
Senast: Bullen22
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 421
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 987
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31