Dyon the diffrence

Klaralg03

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter utav tränset? Har hört både bra och dåliga grejor, nyfiken eftersom nackstycket är såpass annorlunda.

Vad har ni för erfarenheter utav tränset? Har hört både bra och dåliga grejor, nyfiken eftersom nackstycket är såpass annorlunda.
jag har haft både den gamla versionen med en rund liten grej under hakan (typ som en pullarnosgrimma fast undertill liksom:D) och den nya versionen med en stor blaffig och klumpig platta som ska vara under hakan:banghead:
den gamla versionen med "pullar-plattan" funkade super för mina hästar. De trivdes kanon och nackstycket låg still. Men den nya versionen med den stora plattan undertill är hemsk. Inte en enda av hästarna jag provat det på gillar det. Hela passformen på den nya versionen är konstig. Jag rekommenderar det inte.:(

Jag har haft ett av gamla versionen. Jag har sålt det, får det inte att ligga still utan att "ta i" när man knäpper "krysset", knappt ens då. Har flätat fast det på rättstölle och fmdet kan jag tänka mig luggas en aning.

jag har haft både den gamla versionen med en rund liten grej under hakan (typ som en pullarnosgrimma fast undertill liksom:D) och den nya versionen med en stor blaffig och klumpig platta som ska vara under hakan:banghead:
den gamla versionen med "pullar-plattan" funkade super för mina hästar. De trivdes kanon och nackstycket låg still. Men den nya versionen med den stora plattan undertill är hemsk. Inte en enda av hästarna jag provat det på gillar det. Hela passformen på den nya versionen är konstig. Jag rekommenderar det inte.:(
Okej vad tråkigt, det är ju väldigt mycket pengar för ett träns. Som sedan många säger tappar funktionen då nackstycket glider fram.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 360
Senast: Habina
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 857
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 802
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18