Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mina hästar äter Marstall
Den finns ju i flera olika varianter, med olika innehåll och till olika pris.
just nu har jag fått hjärnsläpp och kommer inte på vad den som jag ger mina heter, men den kostar 169kr för en 20kg säck iallafall. Och hästarna verkar tycka väldigt bra om den.
Ger mina hästar dynavena. Dom tycker om det och bygger lätt muskler. Problemet är att det är dyrt men man behöver inte lägga till något. Det är skönt att veta att allt finns i
Exakt enda importerade fodret jag tycker är värt pengarna är nog hestekrafft, det har i alla fall inte importerats lika långt heller
Jag var intresserad utav deras foder för ett par år sedan. Men när jag räknade ut foderstaten skulle jag behöva komplettera med ett selentillskott, värt att tänka på även om det är ett fullfoder. Man får tänka på att vi har selenfattiga jordar här i sverige, i svenska fodersorter tillsätter de dessa men Dynavena är ju importerat. Jag har hört att Mustangs foder ska vara ganska likvärdigt om man vill utfodra med färdigfoder, innehållet är ju inte särskilt märkvärdigt och jag skulle hellre välja ett svenskt producerat foder. Anledningen till att importerade foder oftast är dyrare beror mycket på transportkostnaden. Ger du t.ex. Mustang så bör du slippa ge extra selentillskott dessutom.
Varsågod Vad vill du uppnå med fodret då och vad är det som skulle göra dynavena så specifikt jmf med andra fodersorter? Vad får din häst för foder i dagsläget?
Varför då? B-vit är väl cancerframkallande i för hög dos?
jag ger müsli ( red miles) lucern pellets (ihoppressat hö i müsliformat), betfor & korn. (: