Dynavena eller Fibergi?

J

Joker1

Är det någon som har erfarenhet av dessa två foder? Har använt dynavena ett tag och är väl ganska nöjd men skulle önska att hästarna låg lite högre i hull på den mängden foder dom får. Har hört att Fibergi ska vara mycket bra för hingstar som har svårt att hålla hull.
Någon som vet?

Sv: Dynavena eller Fibergi?

Dynavea har jag aldrig hört talas om, men vet av egen erfarenhet att fibergi ger en del hul eftersom att det är ganska så fett, räcker med att känna på det för att man ska komma på det. känner även en mäniska som tävlar med sina hästar och han ger fibergi till sina tävlingshästar för att dom sak kunna hålla hullet uppe.
Seddan så älskar ju även hästar fibergi, dom tycker det är jätte smarrigt, skulle jag få välja själv, så skulle jag nog bara fodra med det, men det går ju inte =(

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 932
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 790
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Motionscykel?
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna