Dynavena eller Fibergi?

J

Joker1

Är det någon som har erfarenhet av dessa två foder? Har använt dynavena ett tag och är väl ganska nöjd men skulle önska att hästarna låg lite högre i hull på den mängden foder dom får. Har hört att Fibergi ska vara mycket bra för hingstar som har svårt att hålla hull.
Någon som vet?
 
Sv: Dynavena eller Fibergi?

Dynavea har jag aldrig hört talas om, men vet av egen erfarenhet att fibergi ger en del hul eftersom att det är ganska så fett, räcker med att känna på det för att man ska komma på det. känner även en mäniska som tävlar med sina hästar och han ger fibergi till sina tävlingshästar för att dom sak kunna hålla hullet uppe.
Seddan så älskar ju även hästar fibergi, dom tycker det är jätte smarrigt, skulle jag få välja själv, så skulle jag nog bara fodra med det, men det går ju inte =(
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: Cattis_E
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 300
Senast: Ise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp