• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sthlm23
  • Startdatum Startdatum
S

sthlm23

Jag fick span på en supersnygg dressyrherre häromsistens, efter Dwight. Har aldrig nånsin stött på någon annan häst efter Dwight, eller ens hört talas om honom. Har nån här någon aning om han är svensk eller finns i Sverige?

Sv: Dwight?!

Jag vet att det funnits ett avelssto inom Kalmar län som var efter Dwight...hon var nämligen till salu.Hon har lämnat hingst/hingstar som var tilltänkta till bruksprov.

Hmm..säkert mamma till den valack jag såg då, har för mig att han var uppfödd söderöver. Skulle verkligen vara kul att veta mer om hingsten.

Valacken jag såg är efter Warsteiner -Dwight.

Det sto som crazy menar är förmodligen det som min kompis har ägt och hon har mycket riktigt en avkomma e Warsteiner. (och har haft en annan som visats på föruttagning till bruksprov, men ej rekommenderades vidare). Och hon lever inte längre...
Dwight är en dansk hbl-hingst (hon är född i danmark), men jag vet faktiskt inte så mkt mer om honom än så.

Ja det måste nog vara samma sto? Det finns nog inte två skulle jag tro.

Svara hela högen:

Ni är jäkla bra att ha alltså när man har luriga frågor! :) :bow:

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
88 541
Senast: lizan
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka