Dvärgschnauzer!

T

Trassel_tösen

Hej! Vi funderar på att skaffa hund och de lutar starkt år dvärgschnauzer. Nu vill jag jättegärna höra vad NI tycker om denna ras! Har du än så får du gärna berätta om den!
Vad är skillnaden mellan mellan- och dvärgsnauzer förutom storleken?
Tack på förhand!
//Lollo

Jag har en "mellan" schnauzer hane på 7 år hemma.

En riktigt mysig och charmig plutt med stor personlighet.

Dock är schnauzer en rätt skarp hund, "mellisen" är dock
vassare än dvärgen som nu mer passar bra som sällskap men
med betning på även lättare träning ( agility och lydnad)

Du får gärna berätta vad du själv vill få ut av din hund och vad du är villig att lägga ner i tid på din hund..

En underbar hund med positivt go´ i

Min kompis har en liten dvärg, han är skitcharmig och busig, lättlärd och social. Hon har honom mest som sällskap men han är lydig och lättlärd. Det enda som är jobbigt är väl att det är en trimras :D

Hej
Har nyligen skaffat mig en dvärgschnauzer själv och tycker att det är underbara små tuffa hundar. Min vän som har en stor schnauzer tycker inte det är någon skilllnad i sättet bara i storleken på dem.
Min är som sällskap och lite lättare träning såsom agiliy och kanske lite lydnad. Går valpkursen just nu och hon är väldigt lättlärd. Så även hennes halvbror.
gå in på www.dvargschnauzer.se så får du mer informaton om rasen
Lycka till :D

Min sambos bror har en och hon är bara jobbig. Bjäbbig och osäker. Skäller för allt och det går inte att få tyst på na.
Har faktiskt inte sett något undantag heller. Var med när dom hämtade henne som valp och det var ett jäkla liv hos den kenneln.
Men klart att undantag finns. Skulle gärna bli överbevisad. :confused:

Kom och träffa på min eller de kennlar jag kan rekomenadera.

Schanuzern är ingen osäker ras i sig, då är det något som gått snett.

Hur månag schnauzrar har du träffat på?

Kenneln ligger i Eskilstuna vet jag iaf. Och de var dom hundarna + smabons brorsas hund + hundar jag träffat på bruksklubben.
De ska träna agility med den och de sa att de som var mest bjäbbiga var också de mest aktiva och träningsvilliga.

Hos mig och min stallkompis har du då undantagen.
inga skälliga, bjäbbiga saker här inte. bara små ;)

Min fd pojkväns föräldrar hade två stycken dvärgschnauzer, två hannar. Umgicks en hel del med dom och de var båda skitgoa hundar, men med ganska olika personligheter. Den äldsta var mycket dominant, ganska skarp och självständig medan den yngre var ett fullständigt överlyckligt yrväder 24 timmar om dygnet.

Det allmänna intrycket jag fått av denna ras (har träffat flera andra, men inte umgåtts med de lika mycket) är att det är härliga, pigga hundar som dock kan vara lite hårda och skarpa.

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Vår kille är varken skällig eller skarp. En stor personlighet som tycker om alla människor. Han håller sig utanför hagarna och besvärar inte hästarna på annat sätt heller.
Han är mycket mån om att vara oss till lags och är lättlärd.

Vi har fått flera förfrågningar om att låta honom para bekantas tikar (dock andra raser) just pga att de känner till hans underbara temperament.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 901
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 805
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Valet i USA