Dvärggetter -Hur stor hage??

JessicaM

Trådstartare
Vill så gärna ha dvärggetter, men funderar på hur stor hage 2st behöver?? Självklart så stor som möjligt men vad är mini måttet??

Någon som vet minimåttet, har sökt på google o jordbruksverket men jag hittar ju inget :cool:

Sv: Dvärggetter -Hur stor hage??

Jag skulle också vilja veta, och kan man ha dom i kätting eller vad man ska säga några timmar om dagen så dom kan beta i trädgården också? Har en stor lite övervuxen trädgård haha.

Undrar även vad man ska ha för stängsel och vad det kan kosta, ca.

En get går inte att stänga in, det är fakta!

Det går! Jag har dock erfarenhet av att ha testat många staket och metoder. Vi valde ett lammnät extra högt och med extra små maskor. Fungerar alldeles ypperligt. En del säger det går med 4-5 eltrådar funkade dock inte på mina!

Klart det går att stängsla in getter. Skolans getter hade endast vanligt trädgårdsnät och dom höll sig inne. Sen finns det säkert olika individer som är mer eller mindre rymningsbenägna.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 745
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 918
Senast: sthu
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 585
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar