Det går ju inte att inte älska honom dock! 🤣🥰
21.Blomman.3950.webp

Dagens trådskörd. Ju vackrare väder desto mer trådskräp. 😔 Lagen om alltings jävlighet!

En svart med hårstrån runt fossingarna:
01-svart-tr-dduva-29297.jpg

En stackare med någon typ av luddigt skit:
02-tr-duva-15109761.jpg

En med vanlig tråd som hade börjat skära in. Lite svullen och öm om ena foten men jag hoppas det blir bra igen nu när tråden är borta.
03.trådduva.40999.webp

Före detta "bleka bebben" Bleknos hade också fastnat i trassel:
04-bleknos-tr-dduva-20023.jpg

Hon hoppade för ovanlighetens skull rätt upp i handen för första gången idag. Och jag tänkte Typiskt! - när hon äntligen litar såpass på mig är jag tvungen att ta fast henne. Men även om hon hade bestämda åsikter om att jag skulle släppa henne OMEDELBART medans jag tog bort tråden så var det tydligen glömt och förlåtet direkt efteråt.

Jag tog med ett fat att hälla lite rent vatten åt dem i. De är väldigt skeptiska och blir nerviga över nya saker så jag la fröna i och runt om för att locka dit dem. Bebbar är inte alltid lika försiktiga och verkar ännu mer tokiga i att bada än vad de vuxna är så en av bebbarna hoppade rätt i fatet och la sig. 😂 När den nya konstiga grejen inte åt upp bebben så vågade de vuxna komma de med.
07.ö.badbebben.3.gif

Lagom blöt bebbe: <3
In-Collage-20230509-174223597.jpg

Något jag tycker är ännu gulligare än när de badar är när de myser! :love:
10.rödfot0_4.gif

De lägger sig på vingen och stoppar nöjt in fossingarna. Det är så himla sött!
In-Collage-20230509-162237591.jpg

Den här gubben har en skadad tå också så det var nog extra skönt att lägga sig ner och stoppa in den bland allt fluffigt dun. <3

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka