Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Dagens trådskörd. Ju vackrare väder desto mer trådskräp. Lagen om alltings jävlighet!
En svart med hårstrån runt fossingarna:
En stackare med någon typ av luddigt skit:
En med vanlig tråd som hade börjat skära in. Lite svullen och öm om ena foten men jag hoppas det blir bra igen nu när tråden är borta.
Före detta "bleka bebben" Bleknos hade också fastnat i trassel:
Hon hoppade för ovanlighetens skull rätt upp i handen för första gången idag. Och jag tänkte Typiskt! - när hon äntligen litar såpass på mig är jag tvungen att ta fast henne. Men även om hon hade bestämda åsikter om att jag skulle släppa henne OMEDELBART medans jag tog bort tråden så var det tydligen glömt och förlåtet direkt efteråt.
Jag tog med ett fat att hälla lite rent vatten åt dem i. De är väldigt skeptiska och blir nerviga över nya saker så jag la fröna i och runt om för att locka dit dem. Bebbar är inte alltid lika försiktiga och verkar ännu mer tokiga i att bada än vad de vuxna är så en av bebbarna hoppade rätt i fatet och la sig. När den nya konstiga grejen inte åt upp bebben så vågade de vuxna komma de med.
Hundavel & Ras Det finns väl ett par gener (minst två, är ju inte samma hos mops som fransk bulldog) som kopplas till det, även om andra faktorer också...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.