• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rosita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 682
R

rosita

Finns det nån här som har, har haft eller hanterat avkommor efter fullblodshingsten Duty Time.

Har själv ett sto efter honom och undtar hur andra vkommor är, ridbarhet,exteriör,avelsvärde mm.
Får gärna sätta in en bild också.
mvhR:rofl:

Sv: Duty Time

Känner ett sto.
Rör sig mkt fint i alla gångarter, hoppar inte dåligt men har trist inställning och ganska spänd. Speciell och lite busig. Mkt söt och ser korrekt ut, lite brant bog. tyvärr alldeles för liten (ca 153).

Finns det nån här som har, har haft eller hanterat avkommor efter fullblodshingsten Duty Time.

Har själv ett sto efter honom och undtar hur andra vkommor är, ridbarhet,exteriör,avelsvärde mm.
Får gärna sätta in en bild också.
mvhR:rofl:

Har aldrig hört nått negativt om hans avkommer. Men dom står på galoppbanan.

Jag har hanterat två avkommor till DT, men sett desto fler "in action"

Allmänt tycker jag väl att de ger ett vackert och trevligt intryck.

Däremot så är den hästen jag hanterat mest av de två jag nämnde i början en av de värsta jag stött på... :(
han stod i stallet jag jobbar i och var inte det minsta trevlig att hantera på ngt sätt alls faktiskt.
otrevlig i boxen, suuuperstressad, "låste" sig ofta och var väldigt svår att läsa, körde över såväl folk som fä och samarbetade inte för fem öre.
Ofta kändes det som att han eg. inte var rädd för saker , utan bara jävlades.
Han gjorde "ingenting" på galoppbanan, dvs han var en lus löpmässigt. ( dock har han syskon som presterat mkt bra...så det kanske bara var otur)
Det här behöver inte alls bara bero på hans stam såklart, utan kan ju ha kommit efter ngt trauma innan han kom till stallet.
Jag får dock en sten i skon varje gång jag tänker på den hästen.

Den andre jag hanterat e. DT var betydligt trevligare, om än lite bufflig och "tung".

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 568
Senast: Tuggben
·
R
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en... 16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 698
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 927
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka