duschtider!!!

nemesis

Trådstartare
nu börjar det bli dags att vårstäda våra älskade lortgrisar!
ska vi försöka enas om vilket hästschampoo som ger bäst resultat?!?

ett för skimlar
ett för fuxar
ett för bruna
och ett för svarta
nu syftar jag på de lite dyrare schampona, som ger GLANS åt våra hästar!:love:
fram med era erfarenheter, behöver främst tips till skimmlar, å fuxen;)!
 
Sv: duschtider!!!

inget direkt givande inlägg eg men ville bara säga att mitt Renons (vanligt ej flug) e helt kanon! Blir jätte rena, blir lätt mkr lödder o är jättelätt att skölja ur samt väääldigt drygt! :love:
 
Sv: duschtider!!!

the_connemara skrev:
Glansen har alla våra hästar i alla år haft? Trots bad max en gång om året. Flera tvättade vi aldrig...

Jaja, det finns kanske schampon för det med ;)
jooo, alla friska hästar har ju glänsande hårrem, men jag syftar på schampoon som förstärker hästens glans och ger djup i färgen.:smirk:
 
Sv: duschtider!!!

Varför krångla till det när Grön såpa fungerar på alla??

Blanka och fina och mjuka blir dom.

Det behöver inte vara dyrt för att det ska bli bra. :idea:
AM
 
Sv: duschtider!!!

japp, grumme grönsåpa är oöverträffat, övriga jag provat är ganska likvärdiga överlag...

sen skulle jag säga att glans kommer inte av tvättar, utan av en frisk, välmående häst! (sen att tvätten kanske får bort lite damm... ;))
 
Sv: duschtider!!!

Jag håller med flera andra här. Vanlig grönsåpa är klart oslagbart, så varför lägga ner pengar på något dyrt då? Plus att hästen är glansig och fin om den mår bra på insidan.
 
Sv: duschtider!!!

Japp.. grönsåpa funkar utmärkt. Benen på min fuxpålle blir alldeles rosa.. kanske inte så "sexigt" haha, men ändå. Rent o fint blir det.
 
Sv: duschtider!!!

Grönsåpa funkar bra, men av nån anledning blir min hästs svans väldigt trasslig av det. Ekol hästschampo tycker jag är bättre på trasselsvansen, och lika bra på kroppen. Rätt drygt också.
På den tiden jag hade skimmel använde jag nåt blått schampo i en vit flaska, kan inte minnas vad det heter (eller om det ens finns längre, har hållit på med bruningar de senaste 12 åren). Det tog i alla fall bort alla gula fläckar väldigt effektivt. Ska klura på vad det kan heta... :confused:
 
Sv: duschtider!!!

hmm grönsåpa kanske man skall prova..:idea:smart!!:) men hur är det kan hästarna få klåda av det?
 
Sv: duschtider!!!

lägger in samma inlägg igen då....:angel:


jooo, alla friska hästar har ju glänsande hårrem, men jag syftar på schampoon som förstärker hästens glans och ger djup i färgen.
 
Sv: duschtider!!!

Grönsåpa eller AMC:s oparfymerade hästschampo använder jag. Har köpt Skillingaryds schampo och ska testa det till utställbningen.
 
Sv: duschtider!!!

Någon som provat detta schampo ?
dreamcoat60551.jpg
 
Sv: duschtider!!!

Åh! Jag har provat deras pälsglans, inte schampoot, men om det är samma kvalitet på schampoot som på pälsglansen så! :love:

Pälsglansen är oslagbar i svansen! :bump:
 
Sv: duschtider!!!

Så här står det om schampona:D : Schampo med färgextrakt som förstärker hästens färg och ger hårremmen vacker glans.

Sen finns det en för skimmlar, svarta , palomino , fuxar och för bruna .:bump:

Vart kan man köpa deras pälsglans ?
 
Sv: duschtider!!!

Vi har bara osorterade hästbutiker häromkring xD
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 392
Hundavel & Ras Hej alla bukare! (Ja, detta är tyvärr en till rastråd ;)) Läget är sådant att jag är på jakt efter rasen för mig, eller nått sånt, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 576
Senast: Explorer
·
M
Utrustning Jag har en Cobra, det är mer än tio år gammal och jag älskar den fortfarande. Den ligger från hyfsad till super på alla hästar men...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: Mirrow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp