Innan när jag bara var i stallet 2 ggr i veckan så duschade jag efteråt varje gång. Nu p.g.a. att jag nu har en medryttarhäst så är jag i stallet betydligt fler gånger i veckan men har fortsätt p.g.a. vana att duscha efter varje gång vilket efter bara 2-3 veckor har gjort att min hud och hårbotten känns torr. Jag funderar nu på när man egentligen behöver duscha. Hur gör ni? Duschar ni efter varje dag i stallet? Jag har inte tvättat håret med schampo varje gång men blött ner det och använt balsam.
Nu igår så provade jag att inte duscha efter ridningen (lugnt pass, ren häst och jag var mest utomhus, bara en kort tid i stallet) och min man som inte är hästmänniska tyckte inte att jag luktade häst efteråt.
Jag vill ju inte tvätta sönder hud och hår men inte heller utsätta allergiker för allergener eller sitta på kontoret och lukta häst.
Hur gör/tänker ni?
Nu igår så provade jag att inte duscha efter ridningen (lugnt pass, ren häst och jag var mest utomhus, bara en kort tid i stallet) och min man som inte är hästmänniska tyckte inte att jag luktade häst efteråt.
Jag vill ju inte tvätta sönder hud och hår men inte heller utsätta allergiker för allergener eller sitta på kontoret och lukta häst.
Hur gör/tänker ni?