Dusch- och badfrågor

Sv: Dusch- och badfrågor

T ex hur man ska göra när de växt ur badbaljan?

Köp en tvättbalja! Tror den här kosta typ 100-150 kr. Rasmus är typ 70 cm lång och 8,5 kg på bilden.

26685207.jpg

Hej!!

Martin badar/duschar ca två gånger i veckan. han är snart 8 månader :love: Men nu när han börjat äta/kladda själv så antar jag att det blir lite oftare ;)

Har badat i balja, men den är nu i minsta laget så vi har börjat duscha. Jag håller honom i famnen, alt, sitter med honom i knät. Går hur bra som helst och han tycker det är superkul att duscha, tror att det kittlas lite...

Tvättar med natusan badolja på kroppen och någon enstaka gång med natusan shampoo. Smörjer med barnolja efteråt då han är torr i ansiktet och händerna.

Ja man var riktigt avis på honom. 5 dagar på mantorp park och ASVARMT. Han fyllde man baljan åt så kunde han sitta där och plaska och svalka av sig, medans en annan fick duscha i iskallt källvatten :crazy: De enda som verkade oberörda av det kalla vattnet var ett gäng finnar som duscha samtidigt som mig en kväll :rofl:

Nu kommer ett pinsamt erkännande: Sonens första 4 månader har han badat totalt 5 gånger :o Han blev ju dock avtvättad med en våtservett lite då och då.

Nu på senaste tiden har han duschat med pappan. Det tycker han är jättekul. Han gör det några gånger i veckan. Inget direkt schema eller så. Vi har annars som rutin nu sedan sonen börjat suga på händerna att tvätta händer och fötter varje morgon med tvål. Tvätta snoppen med våtservett och olja samt torka av hela kroppen med en våtservett. Känns som en lagom morgonstrapats :)

Har inte haft en tanke på att skaffa något babyschampo. Vi har kört med Bliv handtvål till händer och fötter. Kanske skulle tänka om där och tuffa iväg till affären och shoppa babytvål :o :D

Mvh Miks

V har nog aldrig badat mer än 1-2 ggr i veckan, blir väl mer nu till våren när han börjar vara mer ute...

I början hade vi bara olivolja i vattnet, men sen när han började få mat i håret så började vi med schampo, milt Barnängens tror jag det är.

Han får fortfarande (15 mån) plats att sitta i baljan, men vi har börjat använda duschen istället för att lägga ner och skölja håret sen 1-2 månader tillbaka.

Han brukar alltid gå i bastun med oss i samband med badet, han tycker det är jättekul när det fräser när man kastar vatten på stenarna! Pekar på skopan och viftar med handen mot spisen och säger däää. Det betyder att mamma ska kasta på mera.:p

PC070085.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka