Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej
Vad säger ni om dessa värden av årets skörd torr hö
Råprotein per kg foder g 139
Smältbar råprotein g 103
Omsättbar energi 9,4
Och
Råprotein per kg foder g 111
Smältbar råprotein g per kg foder 76
Omsättbar energi Per kg foder 9,5
Båda fodren är bra. Hade gärna haft det översta (lättfödd häst kan komplettera ättid med smaklig halm, svårfödd får i sig mycket utan att behöva äta jättemycket) men det understa har kvot närmast 6.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Foder & Strö
Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D
Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
Hästmänniskan Jag ska inte vara sådan, men en stabil allroundhäst är i mina ögon ändå en häst som med en hygglig duktig amatörryttare kan gå ut och gå...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.