Dumt att välja vita köksluckor?

Comfort

Trådstartare
Vi håller på för fullt att välja kök. Ikea blir det.

Jag är sugen på Lidingö, sambon på Duvbo.
Han är ändå lite inne på Lidingö, fast är fundersam på om det blir för opraktiskt med vitt...

NU vill jag höra åsikt från er som har ljusa kök.

Sv: Dumt att välja vita köksluckor?

Har haft diverse olika vita luckor där jag bott, nu har jag sprillans nya i rödal. :love:

Det viktigaste tycker jag är att ytan är lätt att hålla ren, och att det är en plan lucka utan de där utskurna prydnadslisterna som samlar damm...

Vitt är alltid rätt..... aldrig fel att välja vitt!
Däremot anser jag ju att tex björk, ek osv är sjukt uteeeeee :devil: men vitt funkar som sagt alltid :love:
(vi har inte vitt utan.. ask eller var det asp.. eller al? :rofl: :eek: )

Lidingö är som glasdörrar, ingen utfalsad sprina eller så. De är lackade, det är väl lätt att hålla rent?

Så länge det är plana luckor är det lätt att hålla rent!

Har hållt på och privatstäda lite i sommar och ett av de mest lättstädade kök jag besökt hade vita luckor. Blanka, släta och jättefina.

Precis, plana är inga problem (däremot tycker jag det blir lite tråkigt med för mkt vitt, men bryter man av med färg nån annanstans så =))
Hos mina föräldrar finns dock vita luckor med tunna tunna lister. De är ett helvete att hålla rena (speciellt med småbarn)

Beror ju helt på hur köket ser ut, vi har haft både vitt och typ bege (?)

lundbok2.jpg

phpvrskbz.jpg

phpvhoxko.jpg

Gillar faktiskt båda köken, inte uppfattat att något ser smutsigare ut än de andra.

Först av allt - Lidingö är ju så fina! :d

Vi har vita luckor i lägenheten och det är inga problem alls. Då är vi ändå inte såna som skurar från topp till tå varje dag, eller vecka... :angel:

Jag har högblanka vita köksluckor, de är väldigt lätta att torka av när de blir smutsiga.
Dock syns ju smutsen mer än i mitt gamla kök, där jag hade körsbärsluckor.

21142904.jpg

Viktigast tycker jag är att det är en blank yta utan lister eller annat som samlar smuts. Själv har jag IKEAs högblanka röda kombinerat med aluminiumvitrin på de övre skåpen.
Helt rött hade blivit too much.
Dessa är mycket lätta att hålla rena :)

Smutsen syns ju mycket fortare på vita luckor, men det är ju snabbt ordnat :) Annars är det väl inget opraktiskt med vitt? Vitt är snyggt, stilrent och framförallt och tidlöst :love:

Tidigare såg vårat kök ut såhär:
kitchen1.jpg

Kitchen2.jpg

Nu är det vitt, vitt, vitt! Nu skulle jag aldrig kunna ha annat än vita luckor, I love it :)
Nytt5.jpg

Nytt6.jpg

vilken skillnad de blev! ser ut som 2 helt olika kök.
vart har du köpt köksbordet någonstans? De var verkligen jättefint:love:

Jag har ett lidingökök och tycker inte att det är svårt att hålla rent, visst att skiten syns lätt men det är bara att torka av det mesta med en fuktig trasa så är det rent igen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 398
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 401
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar