Dummaste svängen?

V

Venezuelas

Vilken är den dummaste omhoppningssvängen du har gjort?

Har tyvärr ingen egen att berätta om... :angel:

Sv: Dummaste svängen?

Det beror ju på vad man ser som dumt. De svängar jag gett mej på har jag lyckats med, men sen kan man ju diskutera hur bra det var för ponnyns ben. Tror aldrig att den ponnyn stannade i någon omhoppning under hela tiden jag hade honom. :love:

Ja jag kan berätta om en som jag gjorde för ett år sen på min förra ponny. Vi hade kommit till sista hindret, varit snabba tagit bra svängar osv och jag visste att det hela hängde på sista svängen där man kunde vara väldigt fräck. Problemet med mig är att jag tänker inte så långt, så jag tog en riktig rövarsväng och sista hindret är en bred oxer kommer snett på den. Inte en suck att han kommer över. Där lämnade jag över 1:a platsen. Då var jag lite arg på mig själv! Men det va bara att ta nya tag. Haha likadant förra sommaren, smart som jag var hade jag inte kollat upp va det var för start i omh. Det var chockstart och jag trodde bestämt att det var ny startsignal så jag travade runt och väntade på den. Tillslut kom jag på det, hmm ja ni kan ju gissa. Tidsfel vart det. Men jag blev placerad ändå, vilket jag hade väldigt svårt att förstå :angel:

Ja dum och dum vet jag inte... men det var en snäll häst iaf... skulle göra en högersväng i en omhoppning på min gamla häst... jag hade en dryg månad innan opererat vänster knäet och varit rakgipsad i en månad... hade precis plockat av gipset och kunnat böja det så mycket så att jag kunde få i det i hoppläder... dessutom hade jag åkt av på framhoppningen så jag hade brutit vänster handleden... vilket jag inte visste då... men rida skulle jag... iaf så hade jag ju inga vänsterhjälper alls... började på högersvängen men utan ytterhjälper så funkar det ju som bekant inte så bra... men jag bara la vänstertygeln mot halsen och sa -Snälla Grace bara gör så gott du kan... Och godingen bara hoppar... trodde banne mig och skulle floppa över hindret eller nåt :angel: ... vi blev 5a i klassen tillslut:)

På den tiden som jag fortfarande red ridskole häst så skulle jag starta km på c-ponnyn som jag brukade tävla, och när det var KM så var det alltid himla mycketr prestige mellan oss "hoppspecialare"(träningsgrupp i hoppning) på klubben blev man slagen så fick man höra det ända tills nästa år;)
När vi gick banan så planerade alla för att ta en rätt snäv högersväng direkt efter ett hinder. I c-ponny klassen så var det bara jag och en utav mina killkompisar från hoppspec. och några vanliga lektionsryttare så det var ju ganska säkert att striden skulle stå emellan oss... det var bara det att han inte klarade svängen utan hästen stack åt andra hållet och han flög åt det andra, men inte tänkte jag ändra min planering för det inte "bara för att han inte klarade det så kan väl jag göra det" tänkte jag och gick in och gjorde precis samma sak:rofl: :rofl: :rofl: kompisarna höll på att skratta ihjäl sig åt oss och det var en liten unge som red runt i trav och tog de största svängarna man kunde ta som vann istället och ingen annan vågade sig på den svängen nå mer heller...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 248
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 992
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Första urvalet har gjorts för att sålla fram vilka ekipage som kan få representera Sverige vid unghäst-VM i hoppning i belgiska Lanaken...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka