Sandra78
Trådstartare
Mitt barn är 3 år och går 15 timmar i veckan på förskola. Hon trivs superbra, är enligt personal och det jag ser populär och omtyckt och en bra kompis. Sen finns det ett barn som är halvåret äldre (och ett huvud längre), förut gick han "vanliga" tider och var rätt osynlig i gruppen, men nu går han mycket eftermiddagar, de dagar han och min flicka är där samma tider är han "på" henne mycket.
Oftast bara att han går efter henne, leker bredvid utan att ta kontakt, men det har även hänt att han knuffat eller kastat sand på henne.
Dottern har då skrikit "sluta", och pojken har kommit av sig och hon har fått hjälp av personalen.
Jag tycker att de verkar hantera situationen bra, så inga bekymmer så. Däremot har jag svårt att diskutera med dottern om VARFÖR "L" håller på så, utan att hamna i "han är nog kär i dig, höhö"-fällan.
Både jag och pedagogerna är övertygade om att han söker kontakt, men inte vet hur man gör... Finns det månne några böcker/filmer som kan hjälpa mig förklara detta för dottern?
Oftast bara att han går efter henne, leker bredvid utan att ta kontakt, men det har även hänt att han knuffat eller kastat sand på henne.
Dottern har då skrikit "sluta", och pojken har kommit av sig och hon har fått hjälp av personalen.
Jag tycker att de verkar hantera situationen bra, så inga bekymmer så. Däremot har jag svårt att diskutera med dottern om VARFÖR "L" håller på så, utan att hamna i "han är nog kär i dig, höhö"-fällan.
Både jag och pedagogerna är övertygade om att han söker kontakt, men inte vet hur man gör... Finns det månne några böcker/filmer som kan hjälpa mig förklara detta för dottern?