Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror väll på vad den kostar och vad man ska ha den till. Men en besiktning är ju att rekomendera. Ponera att hästen trillar ihop och dör dagen efter du fått hem den, har du inte besiktigat hästen får du skylla dig själv. Utan besiktning har säljaren inga som helst skyldigheter om hästen visar sig vara sjuk eller ha någon defekt.
Det är väl upp till dig.
För att vara säker på att ponnyn är frisk så är ju vet. besiktning att rekomendera.
Bryr du dig inte om framtida problem, och är beredd att behandla eventuella gamla skador som hästen har så är det ju bara att skippa besiktning.
Då förutsätter jag att du har så pass stor kunskap att du märker om hästen börjar visa tecken på att ha ont lr liknande.
Besiktning är ju inte enbart bra för köpare/säljare utan det är ju även en koll på att hästen är okej.
Fast jag tror inte att man vid en gårdsbesiktning kan upptäcka sådana defekter som gör att hästen trillar ihop död dagen efter.
Prissumman på shettisen ligger på 3000-5000 kr.
/Lizzie
Fast jag tror inte att man vid en gårdsbesiktning kan upptäcka sådana defekter som gör att hästen trillar ihop död dagen efter.
Prissumman på shettisen ligger på 3000-5000 kr.
/Lizzie
Blir det inte krångel med försäkringen om du inte besiktigar vid ägarbyte? Om det nu finns en försäkring. Och gör det inte det borde du absolut göra besiktning!
För de pengarna hade inte jag besiktigat utan chansat. Min päng är att om hästen trillar ihop död dagen efter så - too bad for you. Du kan överhuvudtaget inte lasta eller lägga ansvar på säljaren alls. Har du gjort en besiktning så kan du hävda dolt fel (beroende på varför den dog så klart) om ni nu inte avtalat bort det i kontraktet.
Fast en vet. besiktning kan man ju få ganska snabbt
Ska jag vara helt ärllig skulle jag nog inte gjort en besiktning på en ung sällskaps(?) häst..
Om det visar sig att hästen är dålig på något sätt kan man lägga de pengarna på eventuell behandling istället