dugur fra minni-borg

D

Dokkan

Åsikter om honom? Jag väntar själv ett föl från honom om ca. 3 v.
Väldigt trevlig och snygg i verkligheten. Såg att han fick ett sto till in i stamboken i år. Erfarenheter?

Sv: dugur fra minni-borg

Han är väldigt fin och har varit uppseendeväckande på tävlingsbanan, men jag har egentligen noll koll eller erfarenhet av honom.

Han har enligt WF 132 avkommor reggade, men "bara" 4 i stambok vilket ju inte på långa vägar är ens en procent. Vad det beror på har jag ingen aning om.

Jag har ett 4-årigt sto efter Dugur, jättetrevlig med fina grundgångarter, otroligt cool i alla lägen och har varit lätt att rida in, ganska liten men proportionerligt byggd, en riktig pärla. Grattis till ett bra val av hingst och lycka till.

L har två sto efter Dugur.

Litla är fyra år och nerverna lite utanpå. (vilket hennes mamma också hade när hon var lika gammal, så det kommer nog därifrån) Hon har fina rörelser men mest trav. Femgång

Mánadis är tre år. Grov efter sin mamma men cool i alla läge. Jättefina gångater med tanke på sin grova extriör. Lite stark o bufflig med det är pga för lite (för mkt?) hantering och kanske lite mkt gulligull (mitt fel :o)

/Jenny

Åsikter om honom? Jag väntar själv ett föl från honom om ca. 3 v.
Väldigt trevlig och snygg i verkligheten. Såg att han fick ett sto till in i stamboken i år. Erfarenheter?

Han är ju så fin! :) Stod i ett stall där Gauti stod förut. Han var så snäll och lugn. Och så liten och söt ;)

Mina erfarenheter:
Dugur är en mkt svårriden häst(starkt huvud) som kräver mkt träning.
Han lämnar avkommor som är hårda och dominanta, ofta antingen små och proportionerliga eller stora och oproportionerliga.

Gångarter medel-mkt bra enligt mina erfarenheter ;)

Någon här med sto hos Dugur nu? Eller ändå vet vart han finns? Semin fortfarande?

Vad roligt, skulle vara kul att höra lite om den????

Jag fick henne från island förra sommaren, dom tänkte slakta henne för hon var "galen" :o... Hm, men hon var bara missförstådd och svårriden... Hon är jätteliten - 131 :d svartskäck med stjärn. 103 i BLUP och femgångare. Tävlade FM i helgen och kom 2 i T2 bland ungdomar :banana: Supernöjd :rofl: Hon är e. Pjotandi fra Medalfelli och u. Lipurta fra Vatnsholti. :)
Min lilla ängel :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 505
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 176
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka