Dubbla boots

J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag tänkte fråga hur mycket bootsen skall väga så man har två på varje ben/hov. Alltså hur mycket var och en boots skall väga.

Märker ni ngn skillnad ni som testat det?

Mkt tacksam för svar!

/Niggi

----------------

"Iny weeny teeny weeny Shriveled little short dick man. Don't want no short dick man!"

Det där får du utveckla lite mer, hur menar du. Om du menar hur mycket vikt du kan lägga på benen, eller vaddå? :confused:

Om man vill bootsa dubbelt, spelar det ingen roll vilken vikt var och en av bootsen har utan det är totalvikten man måste se till på hoven.

Det har du så rätt i! Jag tog för givet att det handlade om tävling eftersom hon frågade om vikter, men det behöver det ju inte alls vara.

/Malin

Jo, jag vet att det är max 300 g/ben.
Men det jag undrar är hur mkt... Hmm, detta blev svårt :smirk:

Visar en bild istället:

2870119.jpg

Här har hon ju satt två boots på varje ben, alltså sammanlagt fyra boots. Hur mkt väger EN boots av de då?
För jag har ett par sådana vita, EN sådan väger 240 g. Hur mkt och var får man tag på den modellen som inte väger så mkt?

Gör det ngn skillnad att ha två boots på varje ben?

Tacksam för svar!

/Niggi

-------------

"Iny weeny teeny weeny Shriveled little short dick man. Don't want no short dick man!"

Nej det denna häst har är sk dubbelboots, även dessa får inte överstiga 300 gr per hov vid tävling.

Dessa boots är färdigtillverkade sådana. :D

doppelballenboots_gross_001.jpg

Liknande trådar

Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·
Hästvård Jag är lite fundersam just nu, jag har en islandshäst som är pigg och glad och jobbar på bra, men han har på senare tid (sen lite mer än...
2
Svar
25
· Visningar
2 978
Senast: Draumsyn
·
J
Islandshäst Vad tyckte alla?! Själv var jag funktionär, men hann se det mesta ändå. Jag tycker att det hela har fungerat mkt bra och dagen har...
Svar
6
· Visningar
1 723
Senast: yew98fq
·
J
Hästvård Hejsan! Hmm.. Vet inte hur jag skall formulera mig. Blir tårögd bara jag tänker på det. Kanske bara inbillar mig... Men, det känns som...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Husmusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama