Jag menade alltså att ridsporten i sig har ett inkluderingsproblem, och jag förstår att skribenten som muslimsk kvinna som bär slöja upplever diskriminering i Sverige just därför. Sedan vinner man väl inget i sig på att inkludera någon från en kungafamilj i sagda land. Liksom, visst, den här kvinnan är en del av kungafamiljen - dvs mer priviligierad än de flesta andra i UAE, men som kvinna är hon som bekant ändå inte lika priviligierad som männen. Men om man skulle ta att jämföra med att Henrik von Eckerman red en häst som ägdes av Qatars MILITÄR så tycker jag att det här är snäppet mer lättsmält.
Och det är en god poäng att påpeka att ridsportens tävlingar på toppnivå i stort sett är hyperkapitalistiska och för att de ska bli verklighet så har det länge innefattat tveksamma pengastinna aktörer.
Och jag var och är motståndare till fotbolls-VM i Qatar och sportwashing överlag, men jag tycker ändå inte att vi bör diskvalificera röster som skribentens som talar upp upplevd islamofobi Då trycker vi bara till ytterligare en kvinna.