Dubbeldräktig katt?

EmmaW

Trådstartare
Jag har en hona (Birma)här hemma som är parad för ca 5 veckor sen. Hon visar alla dom vanliga tecken på att vara dräktig. Hon har fått en kull innan hon kom till mig med 5 underbara små liv och allt gick bra.:love:
Nu till saken och jag har haft kattungar och vet vad allt det innebär men plötsligt parade hon sig med hanen (Birma) i går kväll igen? Men hon betér sig absolut inte alls som när hon löper (matte får sova med öronproppar och be en bön om att grannarna inte störs:angel: i vanliga fall),
Jag förstår ingenting...han är dock jättelycklig och vill mer men inte hon nu? Jag har aldrig varit med om detta förr, googlade lite och fick reda på att katter tydligen kan bli dräktiga med två kullar på samma gång? Stämmer verkligen det?:confused: Kanske är hon bara skendräktig? Men varför släpper hon till i så fall?

Ska ringa vetten och kolla i morgon men blir så fundersam så jag tänkte om dom allvetande på Buke visste mer om detta:idea: :bow:
 
Sv: Dubbeldräktig katt?

Dom kan inte vara dräktiga med 2 kullar, det är vad jag har hört en myt. Däremot kan 1 kull ha olika pappor, men då handlar det om parningar med kort mellanrum. Inte med så långt mellan. Jag skulle nog åka in och ultraljuda henne för säkerhets skull.
 
Sv: Dubbeldräktig katt?

Ja jag ska ringa vetten i morgon, blev bara så konfundersam över det hela eftersom jag aldrig förr varit med om detta eller hört det heller för den delen om två kullar på samma gång med flera veckor imellan parningarna.....2 pappor till samma vet jag men detta är för mig en ny gåta....
 
Sv: Dubbeldräktig katt?

Låter som hon isf var skendräktig, sågs röda tuttar efter ca 21 dagar? Men det finns vissa honor som tillåter parningar trots dräktighet, har själv 2 st som gör det ca 2-3v efter lyckad parning (visar då iofs tydliga löp).

Honor kan inte bära 2 dräktigheter samtidigt, det är en klar myt.
 
Sv: Dubbeldräktig katt?

Vetten sa som jag trodde att det var en myt med dubbel dräktighet, ang parningen så var det kanske inte helt uteslutet sa han att det kunde sake trots dräktighet..... Men jag tror faktiskt att hon är dräktig, jag ser ju dock inte om hanen bara försöker eller om dom fullbordar det hela :confused: Hon säger inte ifrån i alla fall även om hon inte verkar helt nöjd med det hela men ändå vill hon vara med honom?!Borde jag sära på dom:confused: Dom gör det ju inte heela tiden lixom:angel:

*bengeten*Hur länge höll dina på? Min visar inte dom vanliga tecknena på löp...hur gjorde du? lät du dom hålla på eller särade du på dom?
 
Sv: Dubbeldräktig katt?

*bengeten*Hur länge höll dina på? Min visar inte dom vanliga tecknena på löp...hur gjorde du? lät du dom hålla på eller särade du på dom?

Vid första honan började hon löpa 2-3v efter parning men gick mest och skrek, åma sig å kurade..gick inte in i höglöp med rullningar. Då hade jag ingen hane i huset..Hon gjorde likadant kull 2. Andra honan började toklöpa 1 dag efter hemkomsten från hanen (och ville in till min hane hon inte fick para) så då ingen parning hade setts eller hörts under tiden hos lånehanen blev hon ditskickad igen. 2 dar efter ditkomsten såg uppfödaren att hon hade röda tuttar men parade hanen flera ggr högt och synligt i en vecka.. då var hon redan dräktig och jag räknade röda tuttarna som dag 21 och hon födde på dag 64/65.

Men vissa säger att livmoderinfektion kan öka om hanen får para under hela dräktigheten medan andra anser inte att de gör de...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
638
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 874
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 253
Senast: regina11
·
Övr. Katt Hejhej! Det här är första gången vi ska få en kull kattungar och jag är verkligen ett nervvrak nu det börjar dra ihop sig. Det kändes...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp