Dubbel AQHA Show i Norrland

Q

QH´S

Hej, läste just på NQHA net att det skulla vara quarter tävling i
Sundsvall.. 1-2 juli
Jag får bara en magkänsla att det inte kommer funka..
men hoppas jag har fel! Eftersom Enköpings tävlingen varje sommar
har ansetts FÖR långt norrut och inte lockat så många, har jag svårt att se att denna skulle.. Nån som ska dit ???:idea:

Sv: Dubbel AQHA Show i Norrland

Dessutom ligger den SAMTIDIGT som den stora showen på High Chaparral. Jag förstår egentligen inte varför man väljer att lägga en tävling samtidigt? Jag tycker att det är ganska självklart vilken tävling man väljer, High Chaparral såklart! Det är en av de roligaste tävlingarna på hela året! :bump: :) :bump:

Jaa hade velat åka uppåt o kollat på den men åker då hellre till High Chaparall eftersom vi varit där sen det startade.Jag tycker ju att man borde kolla så man inte krockar ,skulle vela ha chans o se eller vara med i flera stora tävlingar .Det e ju lite synd förstås.

QH´S skrev:
Hej, läste just på NQHA net att det skulla vara quarter tävling i
Sundsvall.. 1-2 juli
Jag får bara en magkänsla att det inte kommer funka..
men hoppas jag har fel! Eftersom Enköpings tävlingen varje sommar
har ansetts FÖR långt norrut och inte lockat så många, har jag svårt att se att denna skulle.. Nån som ska dit ???:idea:

Eftersom jag inte har så långt till Sundsvall, är jag jätte sugen på att fara....med eller utan häst vet jag inte!
MEN, jag tycker det är jätte synd att det skall krocka med andra stora tävlingar...
Har heller inte sett någon propp, någon som gjort det???

Nej, det finns ingen ute än vad jag har kunnat sett. Det är väl försent att ändra datum, jag ser att domarna är bokade ..
Står såhär på sidan:

"I Sundsvall (Timrå) den 30/6 1/7 och 2/7 2006. Det är dubbel AQHA show ,NRHA reining added 50 000
sek ,en cup med pleasure,hunter under saddle och trail added 25 000 sek.Domare är Pierre Ouillet och Dagmar Senker."

Klart vi ska åka till Sundsvall, det är på tiden att det blir en quartershow norrut. Jag kan meddela att det inte blir någon show i Enköping iår.

Dubbel show har dubbla domare dvs. dubbel bedömning..
Du kan tex. bli 1:a för ena domaren och 4:a för den andra.. =)

Jag ska i alla fall åka dit och även tävla i Pleasure samt kanske i någon Trailklass.
Det är väl bra om vi norrifrån för en gångs skull slipper åka 100 mil för att komma på en större tävling? På det viset kanske intresset här uppe blir större och allt blir lättare ju fler man är.
Jag anser att i allmänhet de flesta (inte alla) nerifrån landet är så förbaskat bekväma av sig. Och får allt serverat på silverfat. Det var längesedan de fick kämpa lika hårt för att ordna någonting eftersom det nu för tiden bara flyter på efter "de som kom innan"s ansträngningar.

Hoppas att det är många av er som jag kommer att se där.

Hur blir det med Bökeberga challenge i Skövde? Vilka ska dit?

Mvh

Fridolin84 skrev:
Jag ska i alla fall åka dit och även tävla i Pleasure samt kanske i någon Trailklass.
Det är väl bra om vi norrifrån för en gångs skull slipper åka 100 mil för att komma på en större tävling? På det viset kanske intresset här uppe blir större och allt blir lättare ju fler man är.
Jag anser att i allmänhet de flesta (inte alla) nerifrån landet är så förbaskat bekväma av sig. Och får allt serverat på silverfat. Det var längesedan de fick kämpa lika hårt för att ordna någonting eftersom det nu för tiden bara flyter på efter "de som kom innan"s ansträngningar.

Visst, men det är väl onödigt att det krockar med en annan stor show? Det vore väl bättre att välja ett annat datum, så slipper man "konkurrera" om tävlande och publik? (Nu tror jag iofs att de flesta väljer High Chaparral, pga att det är ett så populärt och roligt arrangemang, med många olika grenar och öppet för alla hästraser! :angel: )

Jag själv klart ska också åka dit!

Det blir ingen konkurrent, jag har tävlat norut före och det är många som vill har en quarter show närmare en enköping. Och det är kanske många som inte åkar alls pga av det är alltid förlångtbort. Jag bor mellan HC och sundsvalls men jag tar sundsvall. Det Känns lungnare så.

Vad säger du Kenneth, vi ses där?

Jag är jätte sugen på att ställa upp i Halter med min 2-åring....MEN, då måste jag träna.....:crazy:
Ska försöka dra ihop ett gäng härifrån! Vi kanske måste ha en liten Buke-träff:idea: , eller säger ni!!

bara lite roligt att veta: när bestämmdes HC när deras tävling skulle vara... vet själv när S-valls tävling bestämmdes...

Jag tror att HC bestämt före året sen det är nästan på samma helg som nu.

Oj tryckt fel knapp. Vad bruka man säga "knapp lån" ????

Elinsjobergh:
Jag jag tycker det skulle vara kul.

real_cowgirl skrev:
bara lite roligt att veta: när bestämmdes HC när deras tävling skulle vara... vet själv när S-valls tävling bestämmdes...

HC har legat på samma datum i tre år nu, så det är nog ganska uppenbart vilket som bestämdes först! :smirk:

Hej, kommer de vara wras klasser också på tävlingen?. för de finns väl inte så många quartrar uppåt landet?? Anar att många klasser kan blir inställda pga brist på "Open" ryttare. Penga klasserna kan man ju räkna ut vilka som kommer att åka dit o dra hem..:devil:

QH´S skrev:
Hej, kommer de vara wras klasser också på tävlingen?. för de finns väl inte så många quartrar uppåt landet?? Anar att många klasser kan blir inställda pga brist på "Open" ryttare. Penga klasserna kan man ju räkna ut vilka som kommer att åka dit o dra hem..:devil:

Hejsan!
Som jag fattar det så skall det vara all-bredds klasser oxå... Men som sagt, så har jag inte sett någon propp än....

Och sen bruka det vara en rätt så bra storlek wras tävling i Vatttlång slutet på Juli.

Det finns mer Quarter än du tro...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka