A
avslutat medlemskap
Här är en själsfrände, min gård är inte heller tipp-topp men det beror på att har man inte fickorna fulla med pengar får man ta vara på saker när tillfället bjuds som ska användas senare antingen som dom är eller som "organdonator" eller material. Just nu ser halva gården ut som en byggvaruhandel kombinerad med skrothandel och maskinhandel och då får det vara så tills byggnationerna är klara, här måste funktion gå före design just nu.Många stadsbor är helt klart inkompetenta när det gäller många praktiska aspekter av livet på landet. Inget fel i det, vi har alla olika prioriteringar (inte sjutton tycker jag snöskottningen är rolig men det är tvunget att göras eftersom jag vill leva och bo som jag gör). Personligen skulle jag inte ha råd att leja in hjälp för allt som behöver göras på gården, dvs jag har fått lära mig att fixa saker själv. Det har jag lärt mig sedan jag var liten eftersom jag är uppvuxen på gården.
Och ja, min gård ser bitvis ut som ett skrotupplag. I praktiken lever jag ju som singel så jag måste rodda det mesta själv. Jag gör det akuta för att det ska gå att bo där så en del kosmetiska saker får anstå.
Här är en av virkestravarna, den minsta, det finns 3 till och när virke är billigare än ved är det ju bara att handla, det köps i parti så det kan vara precis vad som helst. Så går det till på landet.Visa bifogad fil 21549