Du ska nog inte bevära XXX! H-n gillar inte dig!

Dåligt samvete, men de har inte visat några som helst tecken på skam eller skuld.

Beginner Pethead
Att be dig om ursäkt hjälper inte dem mot det.
Utan lättast känns det för dem att förtränga det hela.
De har ju helt tydligt inga ambitioner om att umgås med dig för sin egen skull.
 
De är inte ute efter det, de får en kick av att trycka ner andra. Det handlar inte om att du eller någon annan är "jobbig". Det handlar om att tvåla till den som avviker.
Jag har inga problem med att lyssna på andra. Vettiga människor har inga problem att lyssna på mig.
Men som någon tog upp, det går inte att ändra på andra. Hur hårt det än är så får man försöka vända dem ryggen och gå därifrån. Så länge man står kvar så är det roligt för dem att fortsätta, och fortsätta gör de - tills de lyckas. Det ska till en enorm kraft och sammanhållning att nå fram så pass så det blir en förändring, och det kostar väldigt mycket mental energi.
Jovisst, men om man gör en ansats för att gå därifrån kan de försöka hindra det fysiskt genom att ta tag i och hålla fast mig och vad gör jag då?

Beginner Pethead
 
Jovisst, men om man gör en ansats för att gå därifrån kan de försöka hindra det fysiskt genom att ta tag i och hålla fast mig och vad gör jag då?

Beginner Pethead
Man ska inte förespråka våld, men en örfil kanske.

Orkar man så kan det då vara läge att ta upp att man känner sig påhoppad, för en gångs skull så ser de dig just där och då.
 
Det där har du missuppfattat.
De får inte alls någon kick.
De vet inte hur de skall hantera avvikande människor och löser det på det sätt som de känner till.
Det är inte lätt för omgivningen att hantera hur autistiska människor uppför sig.

Jodå - de vet och vet att utnyttja det.
 
De är inte ute efter det, de får en kick av att trycka ner andra. Det handlar inte om att du eller någon annan är "jobbig". Det handlar om att tvåla till den som avviker.
Jag har inga problem med att lyssna på andra. Vettiga människor har inga problem att lyssna på mig.
Men som någon tog upp, det går inte att ändra på andra. Hur hårt det än är så får man försöka vända dem ryggen och gå därifrån. Så länge man står kvar så är det roligt för dem att fortsätta, och fortsätta gör de - tills de lyckas. Det ska till en enorm kraft och sammanhållning att nå fram så pass så det blir en förändring, och det kostar väldigt mycket mental energi.
Jag tror väldigt få får en kick av att trycka ner andra. Men det är jobbigt att tex prata med någon som inte lyssnar eller tar mkt plats. Ibland är den personen respektlös och behandlar en illa.
 
Men återigen - deras sätt går oftast inte att ändra på. Men sitt eget.
Vill man vara med på sin kant så får man tona ner sig själv i annat fall så undviker man.
 
Jag tror väldigt få får en kick av att trycka ner andra. Men det är jobbigt att tex prata med någon som inte lyssnar eller tar mkt plats. Ibland är den personen respektlös och behandlar en illa.
Då har du inte sett hånleendet när de lyckas, känt dolkstötarna till segervissa blickar.
 
Det där har du missuppfattat.
De får inte alls någon kick.
De vet inte hur de skall hantera avvikande människor och löser det på det sätt som de känner till.
Det är inte lätt för omgivningen att hantera hur autistiska människor uppför sig.
När det här hände visste jag inte att jag hade autistiska drag, men det spelar ingen roll. man ska ändå inte bete sig så.

Beginner Pethead
 
  • Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 902
Senast: Pilot
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp