Dryga ut kyckling till max

Vi gjorde Coq au Vin på en av våra tuppar i måndags. Jag har haft lunch och kvällmat i tre dar nu, har en portion kvar i kylen och säkert en tre, fyra köttportioner i frysen. Dvs minst tio rätt stadiga måltider av en styck tupp. ( Ca 1,5-2 kilo kött slaktad).

Om man ska snåla är det vansinne att köpa kycklingile för över 100:-/kilo. Det är mycket billigare att köpa en hel kyckling, dela upp den i bitar och sen koka en stor gryta med köttet. Kokhöns är ännu billigare än en kyckling. Ibland kan man få en sån för 10-15 kronor för en HEL!!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 902
Senast: Cattis_E
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 306
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 695
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 423
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar