Droppe ellr platta i mitten?.

T

tya

Kan inte se på bilderna i TR,ska det vara platta el droppe på det tredelade bettet när man tävlar?.På det jag rider med i dag är det platta.TFH

Sv: Droppe ellr platta i mitten?.

Jag är inte helt säker, men jag har för mig att man inte får tävla med platt mittendel på tredelat..

Det är inte godkänt med platt mittdel på tredelat bett. Varför vet jag dock inte.

Du får nog maila förbundet och fråga! Tror inte att någon här inne vet... Kanske anses den platta mittdelen som "skarp"? Precis som PF skrev ska mittdelen vara rundad.

Jag tror att det beror på ett det anses att en platt mittdel ger ett skarpare bett. Vill minnas att jag har läst det ngnstans.
Finns ju två varianter, en med liggande platta (borde inte vara ngn skillnad mot ett vanligt tredelat) och en med stående (och det kan man ju tänka sig kan vara lite skarpare...)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Emro
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 436
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈