Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Jag säger som så här...
Ju närmre riggen är sadelns centrum, desto mer av ryttarens vikt kommer att vara balanserande på hästens centrum. Det gör en större möjlighet för bättre rörlighet och smidighet för både häst och ryttare.
På bland annat kosadlarna sitter riggen längre fram (eller olika ringar för hur man vill spänna) för att få sadeln mer ner på hästen, men då flyttar man ryttaren något bakom centrum, men har då en bakgjord också som skapar ökad säkerhet och stabilitet.
Equiflexens trail & trek riggning ger ett ökat omfång och ger stablilitet i sadeln om du har exempelvis en häst med obefintlig manke som ingen sadel vill ligga still på utan att tippa åt sidorna.... Jag tycker det är en bra riggning för skogssadlar och sadlar för långdistans och mycket arbete.
Ja jag tänkte väl ......Undrar om du inte blandar ihop riggens vertikala och horisontella placering.
Drop down talar bara om riggens vertikala position och syftet är att det skall bli mindre knöligt under ryttarens ben och ge mer sk close contact.
Att den har ”ökat omfång och ger stabilitet” har mer att göra med att den är in skirt än att den är drop down.
Hon kanske hade otur när hon tänkte ?? Det har ju hänt flera härchex kanske menar att vikten på ryttaren förflyttar sig i FÖRHÅLLANDE till RIGGEN... vad vet jag. Kanske bara en snedskrivning.
Hon kanske hade otur när hon tänkte ?? Det har ju hänt flera här
Kan inte tro det. Uttalar mej bara om sånt jag vet har fakta i grunden.Det har nog även hänt dig någon gång...