Dronninglund

Sv: Dronninglund

Visst är det trevligt att rida massa mil fel när man debuterar på 160 km??? :D

*jag vet preciiiis hur det känns, jag lyckades med exakt samma bedrift på...nybygget!!! :o *

KL

Är det någon som vet om de deltagande svenskarna red på minst 14 km/h, som är FEI:s minimihastighet?

..."som är FEIs minimihastighet"...

FEIs kvalificeringsregel finns här http://www.fei.org/Disciplines/Endurance/Rules/Documents/RuleChangesnov2006BureauWEBVERSION.pdf

"Successfully complete the ride(s) (as defined in art.825.3) in a ride time equal to, or less than, 13 hours 20 min. per 160 km distance."

Och var och en kan räkna ut att det blir 12 km/tim

Vid särskilda tillfällen kan annan kvalhastighet bestämmas nationellt eller internationellt, om jag fattat saker och ting korrekt.

Har Du nån annan källa för ditt påstående vore det bra om Du anger den!

..."som är FEIs minimihastighet"...

FEIs kvalificeringsregel finns här http://www.fei.org/Disciplines/Endurance/Rules/Documents/RuleChangesnov2006BureauWEBVERSION.pdf

"Successfully complete the ride(s) (as defined in art.825.3) in a ride time equal to, or less than, 13 hours 20 min. per 160 km distance."

Och var och en kan räkna ut att det blir 12 km/tim

Vid särskilda tillfällen kan annan kvalhastighet bestämmas nationellt eller internationellt, om jag fattat saker och ting korrekt.

Har Du nån annan källa för ditt påstående vore det bra om Du anger den!

Hörsägen från flera ryttare, bl a en del elitryttare. Själv har jag ingen ambition att rida några högre klasser (rider bara 80 km), varför jag inte brytt mig om att verifiera mitt påstående. Kanske var det så att det bara var tal om höjning, men jag tolkade det som om det var bestämt.

De nu gällande kvalifikationsreglerna är precis såsom Groom-Pelle skriver ovan. Dock har man speciella - och väsentligt tuffare - kvalificeringsregler till VM i Malaysia nu i november på grund av det tropiska klimatet. (Om ni är intresserade så finns kvalifikationskraven här: http://www.fei.org/Disciplines/Endurance/Rules/Documents/2008QualificationCriteria-final.pdf)

Före man fastställde dessa kvalifikationskrav till Malaysia så hade man i sitt första utkast ännu tuffare regler - då skulle minimihastigheten på kvalritterna vara minst 14 km/h. Det är nog därifrån du har hört det. Men som sagt, det var bara ett utkast, det har aldrig varit något krav.

Observera dessutom att det nu finns ett förslag till helt nya regler för distans - det mesta är omskrivet. Detta förslag vill FEI ha svar på från de nationella förbundet nu i juni. Efter lite turer så kommer sedan de nya reglerna att gälla från och med 2009.

*knapplån*

Hittade just en trevlig artikel om ritten på EWOL, sid 27-38...för er som inte läst den hittar ni den HÄR

Liknande trådar

Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 614
Senast: BornAgain
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Men, det som jag ser allra mest fram emot är ju såklart ridsporten som startar på tisdag den 3 september! Klockan 08.55 drar sändningen...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
684
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna