Drömstam?

Poisonous

Trådstartare
Blev lite nyfiken efter en stunds läsande på avel om olika värderingar.
Vilken är din drömstam på hopphästen?
Om man bortser från vissa saker man kanske inte vill kombinera. Tex, två supervassa eller dyl.

Min skulle vara
e: Oki-Doki (För hans underbara galopp och spänst)
ue: Shutterfly (Lagom stor, bra teknik, härlig inställning)

Senast ändrad:
Sv: Drömstam?

en avkomma efter Calido I, Cumano, Calvados, Cassini I, Lasino, Guidam, Grosso Z, Goldfever, Nabab de reve, Cavalier, Dobel´s Cento, eller Chin Chin hade inte varit fel;)

Grosso har jag aldrig riktigt fastnat för faktiskt.

Balou hade de inte varit fel heller.

Min drömstam är Heartbreaker-Clinton eller tvärtom Clinton-Heartbreaker. Jag älskar både Clinton och Heartbreaker så jag letade på annons efter föl som hade Clinton eller Heartbreaker i stammen. Och vad hittade jag om inte ett litet föl som var Clinton-Heartbreaker?;) Så jag har en häst med min drömstam:love:

Ja haha det måste ju nästan bli det kan man tycka:D Men nu är han väldigt lugn och snäll:laugh: Men vi får se änsålänge är han bara 10 månader så mkt kan ju ändras;) Men jag älskar galna hästar med mycket temperament och energi så det blir nog helt perfekt:bump:

skulle vara värre om du inte visste vad du ev köpt i temperamentsväg;)
stammen är iaf ren prestationsavel och bra hästar har ju ofta lite mer nerv.
Kanske blir nästa Cornet Obolensky då, eller bättre:)

Vi får väl hoppas på det:p

Jag har bokat ett föl som föds i Februari som också är Clinton-Heartbreaker, men den mamman har haft ett föl innan som nu är en godkänd hingst och en mycket lovande sådan. Så det är ju bra att veta att mamman har gett en bra avkomma innan också!

ue: Shutterfly (Lagom stor, bra teknik, härlig inställning)

Förlåt, sett dina åsikter i andra trådar om hästens hoppteknik och du tycker Shutterfly har bra teknik?
Jag personligen tycker han hoppar som en kratta men tack vare hans fina inställning som du även nämnde så kan han hoppa bra.

Antar vi pratar om Merediths Shutterfly.

pic330M.%20Michaels%20Beerbaum%20-Shutterfly-%20Aachen%202005.jpg

Jag skulle aldrig välja honom till mitt sto om han vore hingst pga hans usla ryggteknik. Men jag får väl påstå att hans framben är fantastiska.

Det var bara det jag funderade över, tycker det var lite konstigt när du kan säga mycket om andras hästars hoppteknik och anse att shutterfly har bra teknik. Fast jag vet inte vad du menar med teknik om det var annat du tänkte på.

Nåja nu till tråden.

Jag har ett sto e. Landlord och jag funderar på King Louie till henne, det kan bli en kanonhäst! Fast KL är ny så jag vet inte ännu, får se om några år.
Det är väldigt svårt att välja en riktigt bra hingst så det blir "rätt".
Får nog återkomma med andra kombinationer när jag funderat klart :D

Med bra teknik syftade jag inte på tekniken över hindret.
Hans framben är helt okej. Bakbenen hade kunnat varit bra mkt bättre och ryggen vill jag gärna bortse ifrån.
Men tekniken före, efter och mellan hinder. Hans spänst i galoppen osv.

Därför skrev jag bra teknik, inte fantastisk frambensteknik osv.

Så du menar att du helst är ute efter galopptekniken? Jag skulle nog prioritera hopptekniken om jag ville ha hopphäst.

Hmm, min bild failade ser jag..
Jaja, tycker att Shutterfly tar sig över hindren på ett bra sätt :D

Ser inte din bild! Men som Muppia sa, har jag också sett hennes kommentarer i andra trådar!

Jag uttrycker vad jag tycker, det har alla rätt att göra.
Eller vad menar du med ditt inlägg?

Fakta är att Shutterfly är den bästa hopphästen just nu, därmed inte sagt att han har den bästa tekniken. Så bevisligen så kommer han ju över hindren på ett bra sätt?

Jag har mina drömstammar (tycker jag)
Har två st E. Lasandos varav unghästen är ue. Cantus - Calypso III
Äldre hästen är ue. Maximus (ELIT premierat sto)
08:an är E. Callahan VDL (Contendro-For Pleasure-Argentan) ue. Almeto Z - Ahorn-Ramiro

Så det känns inte som jag har några "skit hästar" iaf ;)

Precis, ingen kan tycka att Shutterfly INTE tar sig över hindren på ett bra sätt. Att Shutterfly tar sig över hinder på ett bra sätt är ett faktum, helt enkelt inte något som man kan diskutera.

Liknande trådar

• Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka