Drömstam?

Sv: Drömstam?

Indoctro står högt på min lista, en Cyklon avkomma skulle inte vara helt fel heller.

Libero H-Calypso II, Libero H- Contender
Saint Amour-Contender, Carland-Libero H

drömma kan man alltid:rofl:

Med bra teknik syftade jag inte på tekniken över hindret.
Hans framben är helt okej. Bakbenen hade kunnat varit bra mkt bättre och ryggen vill jag gärna bortse ifrån.
Men tekniken före, efter och mellan hinder. Hans spänst i galoppen osv.

Därför skrev jag bra teknik, inte fantastisk frambensteknik osv.

När man pratar om teknik när det gäller hopphäst så uppfattar jag ofta det som att hästen har bra teknik över hindret, annars pratar man om att hästen har väldigt bra balans då taxering och landning baserar mycket på en hästs balans.
Det är så iallafall vad jag uppfattat. Nåja, här ska vi inte prata om Shutterflys teknik. Så vi lämnar ämnet här.

Hmm, min bild failade ser jag..
Jaja, tycker att Shutterfly tar sig över hindren på ett bra sätt :D
Ja, det finns ju hästar som hoppar som krattor men fixar GP-nivå men det är då oftast hästens inställning och vilja som får den att verkligen hoppa.
Jag tycker att Shutterflys TEKNIK är inte alls bra. Men han har sån inställning att han hoppar jättebra. Som sagt... Inget ämne vi ska diskutera här. Ville bara få veta vad TS menade eftersom hon har väldigt mycket åsikter om andras hästars teknik och jag tyckte det var konstigt om hon verkligen tyckte att shutterfly hade bra hoppteknik.
Nu sätter jag punkt här.

Ser inte din bild! Men som Muppia sa, har jag också sett hennes kommentarer i andra trådar!
Bilden är på Shutterfly från google, bara att googla, han har samma teknik överallt ändå. :D
Det var mest hennes kommentarer som jag tänkte på och var därför tvungen att fråga om.

Indoctro står högt på min lista, en Cyklon avkomma skulle inte vara helt fel heller.

Indoctro och Orame står också högt på min Lista. Men att ha en avkomma Orame-Indoctro låter lite väl... inavlat :angel:

*kl*
Möjligen Utah Van Erpekom med någon av de ovannämnda. :d Och avkomman i frågan är skäck :love:

Jag är förälskad i följande hingstar..

Black Coffee 1063, Optic VT 1162 och Belamour 1151

Det blir nog att betäcka med någon av dom i framtiden och då blir stammen (någon av hingstarna ovan)-Alpen Fürst-Utrillo

Skulle lätt köpa en Laurenz (lord - cor de la bryere) - Ahorn (Nimmerdor - Ladykiller xx)

Laurenz för storlek och kapacitet samt temprament.
Ahorn för klokhet, gång, elasticitet och vändbarhet.

Äger hästen med min dröm stam. =)
e: Celano ee: Capitol I .
ue: Heartbreaker uee: Nimmerdor

vad mera i en stam kan man önska sig. ?? ;)

Liknande trådar

• Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka